۱۳۸۸ اسفند ۲۵, سه‌شنبه

فراسوی خبر... 25 اسفند

جشن شب چهارشنبه سوری را هرچه با شکوه تر برگزار می کنیم

زینت میرهاشمی

برگزاری جشن شب چهارشنبه سوری در دوران رژیم جمهوری اسلامی، همواره نمادی از خشم مردم در برابر استبداد مذهبی بوده است. شب چهارشنبه سوری امسال فراروی یک نبرد 9 ماهه خونین و آشکار بین جنبش مردمی و استبداد حاکم است و اهمیت ویژه ای دارد. وارد شدن ولی فقیه و اظهار نظر وی برای جلوگیری از برگزاری این جشن، نشانی از ضعف نظام ولایت فقیه است. اطلاعیه های شدیدالحن دستگاههای سرکوبگر اعم از سپاه و بسیج و نیروی انتظامی ناکارامدی خود را چنان نشان داده است که نگاهبانان معبد ویرانه ولایت فقیه دست به صدور فتوا زده اند. آنها در جایگاه نماینده خدا بر روی زمین، مردم را از پایکوبی و جشن با «غیر شرعی» دانستن آن، برحذر می دارند.

در حالی که جوانان شعار می دهند «توپ، تانک، بسیجی دیگر اثر ندارد» این گونه فتوا دادنها مانند ترقه ای نمناکی است که بخاری از آن بلند نمی شود. شعار «مرگ بر اصل ولایت فقیه» بر این گونه فتوا دادنها خط بطلان کشیده است.

فرمانده انتظامی استان قم روز دوشنبه اعلام کرد که «ما چهارشنبه آخر سال را به رسمیت نمی شناسیم.»

برای جلوگیری از انفجار خشم مردمی در شب چهارشنبه آخر سال، نیروی انتظامی، سپاه و بسیج قرارگاه مشترک برای سرکوب مردم بر پا کرده اند.

فرمانده نیروی انتظامی رژیم در تهران اعلام کرد «کسانی که در چهارشنبه سوری هیجانات خود را نمی توانند کنترل کنند، دستگیر می شوند.» وی از مردم خواسته است که فرزندان خود را در این شب کنترل کنند.

همزمان دادستان رژیم در تهران، بر حکم اعدام 6 نفر که در روز عاشورا دستگیر شده اند تاکید کرد.

صف آرایی و بسیج همه نیرو و توان حکومت، اهمیت جنبش مردمی و ناتوانی رژیم برای مهار جنبش بیشماران را نشان می دهد. جشن شب چهارشنبه سوری پیام روشنی برای حکومت دارد. نه بسیج نیرو و نه فتوای مرجع خودخوانده شیعیان جهان نمی تواند جنبشی اعتراضی و قیام علیه رژیم را مهار کند.