۱۳۸۷ بهمن ۳۰, چهارشنبه

در سوک رفیق بهنام کرمی

آدینه 25 بهمن امسال رفیق بهنام کرمی در کوههای شمال تهران و در اطراف قله توچال به علت سرمازدگی جان باخت.

(ادامه)

پیام سازمان چریكهای فدایی خلق ایران به مناسبت سی و هشتمین سالگرد حماسه و رستاخیز سیاهكل

گزارش کوتاه از مراسم یادمان حماسه و رستاخیز سیاهکل

فراسوی خبر ... پنجشنبه اول اسفند

بار دیگر البرادعی و قطعنامه های سازمان ملل

جعفر پویه

این روزها برنامه ساخت بمب اتمی رژیم جمهوری اسلامی به منابع خبری راه یافته و اظهار نظرها در این مورد بالا گرفته است. روز سه شنبه 29 بهمن، محمد البرادعی، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی در گفتگو با خبرنگاران گفت: "جمهوری اسلامی ایران برای حل بحران هسته‌ای حاضر به همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی ‌اتمی نیست."

گفته های البرادعی از این منظر مورد توجه قرار گرفته که در خبرها امکان گفتگو بین رژیم ایران و آمریکا مورد گمانه زنیهای بسیاری واقع شده است. موضوع غنی سازی اتمی رژیم ولایت فقیه و داشتن برنامه مخفی برای ساختن بمب اتمی مدتهاست که موضوع کشمکش بین رژیم و مقامات آژانس انرژی اتمی می باشد. در همین رابطه البرادعی می گوید: "ايران هم اينک از دادن اجازه دسترسی به اسناد يا پاسخ روشن به مسايل مطرح درباره ابعاد احتمالی مطالعات نظامی خودداری می کند."

او تاکید می کند: "آنها (رژیم ایران) آنچه را که شورای امنيت سازمان ملل از ما خواسته بود انجام نمی دهند. اين شورا از ما خواسته بود تا اين مساله (ابعاد نظامی احتمالی برنامه هسته ای رژیم) را روشن کنيم."

البرادعی همچنین در گزارش گذشته خود تصریح کرده بود: "طی شش سال مطالعه بر روی برنامه‌ی هسته‌ای ایران، آژانس به این نتیجه رسیده است که احتمال دارد ایران یک برنامه‌ی هسته‌ای کاملاً مخفیانه داشته باشد."

با این حساب همه تبلیغات مقامهای رژیم برای گفتگو و مذاکره با دولت اوباما به اولین مانع خود برخورد کرده است. زیرا اوباما و تیم او بارها از رژیم خواسته اند که به قطعنامه های سازمان ملل احترام بگذارد و در راستای شفاف سازی برنامه اتمی اش با آژانس همکاری کند. هرچند مقامهای رژیم بارها گزارشهای البرادعی را به نفع خود تفسیر کرده اند و آنها را سند حقانیت خود قلمداد می کنند اما اکنون گفته های البرادعی چیز دیگری را بیان می کند و راه را برای فشار بیشتر بر رژیم جهت احترام گذاشتن به قطعنامه های سازمان ملل و برآورده کردن خواسته های آژانس بین المللی انرژی اتمی باز می کند؛ چیزی که رژیم سعی می کند تا در خبرها کمتر از آن حرفی به میان آید.