۱۳۸۸ خرداد ۵, سه‌شنبه

شکنجه کارگران وحشیگری آشکار رژیم است

زینت میرهاشمی

تعدادی از کارگران که در روز اول ماه به دلیل شرکت در همایش روز کارگر در پارک لاله تهران دستگیر شده اند همچنان در زندان و زیر فشار و شکنجه قرار دارند.

بر اساس گزارش فعالان حقوق بشر و دموکراسی در ایران، سه نفر از رندانیان به نامهای آقایان جعفر عظیم زاده، محمد اشرفی و سعید یوزی در بند 209 زندان اوین به دلیل عدم پذیرش اتهامات ساخته شده وزارت اطلاعات، زیر شکنجه جسمی قرار گرفته اند.

حداد معاون امنیت دادسرای عمومی و انقلاب تهران، اتهام دستگیر شدگان در روز کارگر را «اقدام علیه امنیت و اخلال در نظم عمومی» اعلام کرد. شکنجه گران تحت این بهانه کارگران را تا کنون در زندان نگاه داشته و مورد شکنجه قرار داده اند. دستگیری و شکنجه کارکران و کنشگران کارگری نشانه هراس رژیم و ورشکستگی حکومتی است که حتا حرکت مسالمت آمیز کارگری در روز اول ماه مه را بر نمی تابد. این گونه اقدامات پوچی حرف احمدی نزاد و شرکایش را که دم از اقتدار رژیم می زنند را نشان می دهد.

از طرفی دیگر بهروز جاوید تهرانی زندنی باقی مانده از قیام دانشجویان در 18 تیر 1387، بیش از یک هفته است که به سلواهای انفرادی بند 1 زندان گوهردشت کرج منتقل شده است. وی علاوه بر اعتصاب غذا زیر شدیدترین فشارهای جسمی و شکنجه است. کشتن زندانی در زیر فشار و اعلام مرگ وی، از شیوه های رایج شکنجه گران است.

برخی از مطالب نبردخلق شماره 287 اول خرداد 1388

یادداشت سیاسی

این نمایش از آن مردم نیست - مهدی سامع

«هر رای در این نمایش یک رای به استبداد مذهبی ولایت فقیه، یک رای به تائید تبعیض و پایمالی حق حاکمیت مردم و یک رای در تائید سرکوب داخلی و صدور تروریسم و بنیادگرایی است و مردم حق دارند این نمایش انتخاباتی که نه دمکراتیک است و نه آزاد و دامنه رقابت در آن به سیاستهای کلان نظام ربط پیدا نمی کند را تحریم کنند و چنین خواهند کرد. » کلیک کنید