۱۳۸۸ خرداد ۴, دوشنبه

تهدید های تو خالی معرکه گیران انتخابات

لیلا جدیدی

با نزدیک شدن به روز معرکه گیری انتخاباتی، کاندیداهای دست نشانده رژیم ولایت فقیه اگر چه از پیش بر این امر آگاهی دارند که آنچه از پیش زیر عبای خامنه ای خوابیده است برنده این نمایش خواهد بود، با این وجود به تهدید ریختن پته یکدیگر روی آب دست زده اند.

این اوج گیری اختلافات لفظی، یک بازار گرمی تبلیغاتی برای رژیم که تصور می کند دوجانبه می تواند از آن بهره برداری کند، بیش نیست. نخست آنکه امید دارد کسانی را در قلابی بودن آن به تردید بیاندازد و نمایش را واقعی جلوه دهد. سپس اینکه با تبلیغات و هوچی گری، مردم بیشتری را به پای صندوق رای بیاورد. اما این ترفندها آنقدر افشا شده است که حتی رسانه های کشورهای دیگر نیز نتیجه "انتخابات" را خواست خامنه ای که آنهم احمدی نژاد است، حدس زده اند.

در تازه ترین اقدام، بعد از "ننگین" خواندن معامله سعدآباد با سه تفنگدار اروپایی توسط احمدی نژاد، روزنامه حکومتی "وطن امروز" به نقل از حسن عباسی که به "تیوری پرداز دولت نهم" معروف است، می نویسد: "جک استراو گفته است حسن روحانی به من قول تعلیق 10 ساله را داده است."

باند رقیب، در واکنشی خشمگینانه طی نامه ای بذرپاش، سردبیر این روزنامه را تهدید می کند که اگر با "موضوع مهم و حساس هسته ای بازی کنید، مجبور به افشاگری و چاپ اسنادی هستیم که حقایق را روشن خواهد کرد و مردم درخواهند یافت که چه هزینه‌ای را بابت بی‌کفایتیهای برخی مسوولین در سالهای اخیر پرداخته‌اند."

از سوی دیگر، احمدی نژاد کسانی را که "درون سيستم عليه سيستم عمل کردند"، تهدید می کند و می گوید: "در 15 روز آينده" این افراد را معرفی و در باره آنها صحبت خواهد کرد.

خامنه ای که همواره دل نگران از "دشمنان خارجی" است، برای در دست گرفتن ترمز این نمایش، در یک جمع سفارشی به کاندیداهای دست پرورده رژیم هشدار می دهد که مواظب باشند حرفی برای " دلخوشی دشمنان به زبان نیاورند."

در روزهای آینده مردم ایران بی توجه به این نمایش مسخره، آرزوی دمکراسی و انتخابات آزاد را که کاندیداهای آن را خود انتخاب کرده باشند و متولی آن آدمکشان و دستیارانشان نباشند، در دل می پرورانند.

برخی از مطالب نبردخلق شماره 287 اول خرداد 1388

یادداشت سیاسی

این نمایش از آن مردم نیست - مهدی سامع

«هر رای در این نمایش یک رای به استبداد مذهبی ولایت فقیه، یک رای به تائید تبعیض و پایمالی حق حاکمیت مردم و یک رای در تائید سرکوب داخلی و صدور تروریسم و بنیادگرایی است و مردم حق دارند این نمایش انتخاباتی که نه دمکراتیک است و نه آزاد و دامنه رقابت در آن به سیاستهای کلان نظام ربط پیدا نمی کند را تحریم کنند و چنین خواهند کرد. » کلیک کنید

سرمقاله

تقسیم سهم با کدام ترازو؟ - منصور امان

«با هر روز نزدیکی هنگام برگزاری نمایش رای گیری، مساله جایگاه بازوی نظامی رژیم جمهوری اسلامی در تعیین رییس قُوه مُجریه و ترکیب آن، به مرکز جدال انتخاباتی باندها و گرایشهای رقیب بیشتر سُر می خورد. » کلیک کنید