۱۳۸۸ آبان ۲۳, شنبه

احسان فتاحیان، یک یار دیگر از گلستان انقلاب پرپر گشت

لیلا جدیدی

بنا بر گزارشات رسیده، صبح روز چهارشنبه 20 آبان احسان فتاحیان بدون آنکه خانواده اش بتوانند برای آخرین بار با او دیدار کنند، به صورتی شتابزده به جوخه مرگ ولایت فقیه سپرده شد. جسد این دلاور کرد، مخفیانه از سنندج به کرمانشاه منتقل شده و در محلی دور دست دفن می شود. این اقدام با زیر پا گذاشتن همه موازین حقوق بشری بین المللی و حتی قوانین قضایی دست ساخت رژیم صورت گرفته است.

احسان 28 ساله پرپر شد. او نخست به اتهام واهی "اقدام علیه امنیت ملی" به جرم عضویت در حزب کوموله به 10 سال زندان محکوم گشت و سپس در دادگاه تجدید نظر به جای تایید یا کاهش مجازات، محکوم به اعدام گردید.

اقدامهای مشکوک رژیم در این زمینه شک و تردیدهای بسیاری را اکنون برانگیخته است. مردم سنندج در اعتراض به این حکم نا عادلانه دست به اعتراض زده اند و البته با خشونت سرکوبگران و مزدوران رژیم روبرو گشته اند. یک روزنامه نگار نیز در این ارتباط دستگیر شده است.

اوج گرفتن اقدامهای سرکوبگرانه رژیم از یک ماه پیش در منطقه کردستان حاکی از یک پروژه حساب شده در سرکوب مردم این استان است.

ایجاد جو امنیتی – پلیسی در این منطقه به منظور خاموش کردن صدای مردم و باز داشتن آنها از پیوستن به جنبش سراسری صورت می گیرد.

رژیم ولایت فقیه اگر چه با ارتکاب به جنایت تلاش می کند ثابت کند بدون توجه به نظرات در خارج و داخل آماده هر نوع خشونت علیه مردم است اما از سوی دیگر تلاشهای وسیعی را سازمان می دهد تا نه تنها اخبار این جنایتها به بیرون درز نکند بلکه، با هزینه کلان مزدوران خود را در خارج کشور به وارونه کردن حقایق و پرده پوشی می گمارد.

آنچه که اهمیت دارد اما این است که رژیم هر چه برای رهایی خود از زیر سنگ سخت خشم مردم دست به جنایات بیشتری بزند، آتش خشم و انزجار مردم را بیشتر بر می افروزد و عزم آنان را برای اتحاد و مبارزه تا پیروزی جزم تر می کند.

بهترین شاهد این ادعا نگاهی ست به واکنشهای مردم سراسر ایران و جهان به این جنایت هولناک.