۱۳۸۸ مهر ۱۵, چهارشنبه

دستگیری اعضای کانون صنفی معلمان محکوم است

زینت میرهاشمی

با دستگیری فعالان کانون صنفی معلمان، بر شمار معلمان زندانی در سیاهچالهای رژیم افزوده شد. معلمان و فرهنگیان ایران نتوانستند روز 12 مهر، روز معلم را در زیر چکمه های مرگبار ولایت فقیه برگزار کنند. سه شنبه 14 مرداد، با یورش ماموران به جلسه معلمان، 12 نفر از اعضای کانون صنفی معلمان دستگیر شدند. علی اکبر باغانی، دبیر کل کانون در میان دستگیر شدگان است.

کانون صنفی معلمان در بیانیه ای که به مناسبت روز معلم منتشر کرده است ضمن تبریک «روز جهانی معلم» بر مطالبات و خواسته ای خود تاکید کرده اند:

«آزادی بی قید شرط همکاران فرهنگی در بند: رسول بداقی، هاشم خواستار، فرزاد کمانگر، عبدالله مومنی، جعفر ابراهیمی، محمد داوری و ...

مختومه شدن تمامی پرونده هایی که از سال 78 تا کنون در شعب مختلف دادگاهها و دادسراها بر علیه فعالان صنفی تشکیل شه و اعاده تمامی حقوق تضییع شده آنان.

رفع محدودیت از فعالیت همه ی نهادهای مدنی دانشجویان، حقوق زنان، کارگران، حقوقدان، روزنامه نگاران و .... به ویژه کانونها صنفی معلمان سراسر کشور.»

با تبریک روز جهانی معلم، از خواسته های معلمان و فرهنگیان دفاع می کنیم و خواستار آزادی همه زندانیان سیاسی و منجمله معلمان در بند هستیم.