۱۳۸۸ شهریور ۳۱, سه‌شنبه

در مقابل مقر ملل متحد در نیویورک فریاد اعتراض سر خواهیم داد.

زینت میرهاشمی

قرار است پاسدار احمدی نژاد در قامت یکی از منفورترین دیکتاتورهای جهان روز چهارشنبه اول مهر (23 سپتامبر) در نشست سالانه مجمع عمومی سازمان ملل سخنرانی کند. احمدی نژاد نماینده مردم ایران نیست و مشروعیتی برای سخن گفتن از جانب مردم ایران ندارد. جایگاه کشور ایران در نهادهای بین المللی باید به نمایندگان واقعی مردم که در شرایطی دموکراتیک توسط مردم انتخاب می شوند، واگذار شود.

جنبش مردمی با حضور پر صلابت خود در خیابانها خواب را از چشمان ولی فقیه و مزدورانش ربوده است. این جنبش جایگاه واقعی احمدی نژاد را به عنوان گماشته ولی فقیه تعیین کرد. واکنش نسلی شوریده در برابر استبداد 30 ساله توانست کراهت این چهره را در مهمرترین رسانه های جهان به ثبت برساند.

یکی از سیاستهای کهنه رژیم، صدور بحران و تبدیل بحران سرنگونی به بحران منطقه ای و جهانی است. بر همین سنگ پایه پایوران رژیم در هر تند پیچ بحران سرنگونی، یک دشمن را می آفرینند و از جعبه عطاریشان خارج می کنند و از مردم می خواهند که مشتهای خشمگین و گره کرده خودشان را بر این «دشمن» بکوبند. حاکمیت با این سیاست بر آتشفشان خشم مردم خاکستر سرکوب می پاشید.

شعار «نه غزه، نه لبنان، جانم فدای ایران» دقیقا شعاری علیه صدور بنیادگرایی اسلامی است. این شعار خط بطلانی بر سیاست صدور بحران و صدور تروریسم و بنیادگرایی اسلامی که هزینه های سنگینی را به مردم ایران تحمیل کرده، کشید. احمدی نژاد در امتداد همین سیاست به ویزه در شرایط پر تب و تاب کنونی، برای رهایش از بحران انقلابی، با طرح مساله هولوکاست قصد کرد نگاهها را تغییر دهد و اعتراضهای افکار عمومی و نهادهای بین المللی در جهان را به سمت مساله رویارویی رژیم و اسرائیل ببرد. وی قصد دارد هزینه زیادی را که جنبش مردمی برای بی ابرویی رژیم در سطح دنیا پرداخته است را با این عوامفریبیها پایمال کند.

پذیرش احمدی نژاد در نشست مجمع عمومی سازمان ملل را محکوم می کنیم. حرفها و سیاستهای وی، علیه منافع مردم ایران است. مساله اصلی مردم ایران در شرایط کنونی وجود رژیم ولایت فقیه است که تنها از طریق سرکوب حاکمیت می کند. تنها با

تلاشی همگانی و اعتراضهای گسترده همراه با افشاگری می تواند رژیم را هرچه بیشتر در جامعه جهانی منفرد کند. بدین منظور ما نیز همراه با ایرانیان آزادیخواه در روز چهارشنبه در مقابل مقر ملل متحد فریاد اعتراض سر خواهیم داد.