۱۳۸۹ خرداد ۳۱, دوشنبه

۱۳۸۹ خرداد ۲۸, جمعه

۱۳۸۹ خرداد ۲۷, پنجشنبه

۱۳۸۹ خرداد ۲۵, سه‌شنبه

۱۳۸۹ خرداد ۱۷, دوشنبه

رژيم ضدبشرى در يك اعدام جمعى، 13 زندانى را در زندان قزلحصار بهدار آويخت
اعدام ابزار حاكميت رژيم منحوس آخوندى اعدام ابزار حاكميت رژيم منحوس آخوندى
رژيم ضدبشرى آخوندى سحرگاه امروز در يك اعدام جمعى جنايتكارانه 13زندانى را در زندان قزلحصار كرج بهدار آويخت. اين اعدامهاى سبعانه در آستانه سالگرد قيام سراسرى مردم ايران صورت مىگيرد و به منظور ايجاد فضاى رعب و وحشت است.

از وفاداری تا جفا کاری

لیلا جدیدی

این تنها یاران وفادار رژیم ولایت فقیه نیستند که بین انتخاب این یا آن سوی دیوار بلند اعتراضهای جامعه ایران گیر کرده اند و برای محاسبه میزان وفاداری یا جفا کاری خود چرتکه به دست گرفته اند، روسیه هم به این درک پر منفعت و دو جانبه رسیده است.

در بازار مکاره بین المللی، روسیه که به قول سفیر رژیم در این کشور "کاملا مورد اطمینان" رژیم بود، در بده بستانهای نه چندان مضر به حال خود، با پیش نویس قطعنامه شورای امنیت موافقت کرد.

قطعنامه مزبور دربرگیرنده‌ی تحریمهای جدید علیه بازار گاز و نفت رژیم نیست زیرا کشورهای روسیه و چین در گیر و دار دعواهای اتمی و با بهره گیری از فضای تحریمها، مناسبات بازرگانی با رژیم را گسترش داده اند و مخالف اعمال تحریمهایی که رشته منافع آنها را در بر بگیرد، هستند.

در این رابطه سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه پس از دیدار با همتای چینی خود، یانگ جییه چی آشکارا و بی پروا می گوید که کشورش "تحریمهای فلج کننده" را از پیش نویس قطعنامه "حذف" کرده است تا "منافع اقتصادی روسیه و چین" حفظ شده باشد.

با این حال، احمدی نژاد، رییس جمهور تحمیلی، از این جفاکاری غیر منتظره دوستان گربه صفت و نمک نشناس به شیون و شکایت افتاد. وی گفت مردم نمی دانند مدودیف، رییس جمهور روسیه دوست است یا دشمن و در پاسخ نیز سخنگوی کاخ کرملین وی را "عوام‌فریب" خواند.

اما غیر از آه و فریاد سوزناک احمدی نژاد، صالحی، متکی و باقی مزدوران رژیم، این درک وجود دارد که روسیه راهی را انتخاب کرده که نه سیخ بسوزد نه کباب. به این صورت که هم از منافع همراهی کردن با شورای امنیت سود خواهد برد و هم با چشم زهر گرفتن از رژیم، بیشتر می تواند آنها را بچاپد.

اما تا آنجا که به رژیم بر می گردد، از قرار معلوم ترکه ای که روسیه پشت دست آن زده است ضربه جانکاهی بوده است. محمود رضا سجادی، سفیر جمهوری اسلامی در روسیه گفت که ملت ایران بسیار با "غرور" است و از اینکه با "تحقیر" روبرو می شود منزجر است. به زبان ساده تر، رژیم جمهوری اسلامی بسیار ماجراجو است و از اینکه تو سری خورده است نگران.

اما مهلک تر از تحقیر، این یک محاصره است زیرا آمریکا نیز برای اعمال مجازاتهایی که ناچار بود برای همراه کردن روس و چین از آن چشم بپوشد، در حال تلاش است. یک لایحه قانونی میان کنگره و سنا در دست بحث است که در آن روی نقطه ضعف رژیم یعنی، وابستگی به بنزین انگشت گذاشته شده است. ایران با وجود برخورداری از دومین ذخایر نفت و گاز در جهان، به علت فرسودگی پالایشگاه ها، 60 درصد از بنزین مورد نیاز خود را باید وارد کند.

احمدی نژاد می گوید، انتظار این بوده که روسیه در "شرایط حساس" به رژیم وفادار بماند. "شرایط حساس" ی که اعتراضهای گسترده اجتماعی شکل داده اند، روسیه و چین را هم تا اطلاع ثانوی و چرتکه اندازیهای بیشتر به بازی در نقش وفادار- جفاکار کشانده است.

۱۳۸۹ خرداد ۱۳, پنجشنبه

پنج شنبه 13 خرداد 1389 - 3 ژوئن 2010

سید مرتضی نبوی:بعضی از دوستان نزدیكمان با صراحت می‌گویند ما بریده‌ایم! - مهدی سامع

یادداشت سیاسی نبرد خلق شماره 299 اول خرداد 1389

نبرد خلق شماره 299 در یک فایل

فراسوی خبر ... پنجشنبه 13 خرداد

رسوایی متکی در پارلمان اروپا

جعفر پویه

شماری از اعضای هیاتهای نمایندگی انگلیس، ایتالیا، استونی و اسپانیا در پارلمان اتحادیه اروپا، روز سه شنبه زمانی که منوچهر متکی، وزیر امور خارجه رژیم جنایت پیشه و تبهکار ولی فقیه قصد ورود به پارلمان اتحادیه اروپا را داشت، با در دست داشتن عکسهای ندا آقا سلطان اعتراض خود به او را بیان کردند. نمایندگان پارلمان با جمع شدن جلو در ورودی، مانع ورود متکی به ساختمان پارلمان اتحادیه اروپا شدند به طوری که ماموران امنیتی مجبور به درگیری با قانونگذاران و باز کردن راه برای متکی شدند. این نمایندگان اعتراض خود به آدمکشی و زیر پا گذاشتن حقوق اساسی مردم ایران توسط رژیم تبهکار ولی فقیه را به گونه ای به نمایش گذاشتند که مورد توجه بسیاری از خبرنگاران و نمایندگان بنگاه های خبری قرار گرفت. استروان استیونسون، نماینده انگلیسی پارلمان اروپا در حالیکه عکس ندا را در دست داشت با صدای بلند متکی را آدمکش نامید. استیونسون به خبرگزاری آلمان گفت: "دعوت از منوچهر متکی مانند دعوت از وزیر خارجه دولت نازی آلمان به پارلمان اروپا است." در حالی نماینده پارلمان اروپا، رژیم ولایت فقیه را فاشیستی نامید که عده بسیاری از ایرانیان ساکن اروپا نیز در بیرون ساختمان پارلمان تجمع کرده و اعتراض خود به حضور متکی را فریاد می زدند. نمایندگان هیاتهای پارلمانی به متکی حالی کردند که نماینده رژیمی فاشیستی، تبهکار و جانی است. همچنین زمانی که وی در حال ورود به سالن پارلمان بود، چارلز تانوک، دیگر نماینده انگلیسی پارلمان در حالیکه او را با دست نشان می داد گفت: "به هیچ وجه نباید به اینجا دعوت می شد." همزمان، خانم ایزابل دوران، معاون پارلمان اتحادیه اروپا بیانیه ای مطبوعاتی درباره سفر متکی به بروکسل منتشر کرد. او در این بیانیه نوشت: "آمدن متکی به پارلمان اروپا تنها یک دیدار اداری ساده است و بنابراین نباید پنداشت که این یک دیدار چشم پوشی و گذشت از پرنسیپها از سوی ما خواهد شد. به هیچوجه نباید چنین برداشت شود که آمدن وی خواهد توانست اعتباری برای دولت احمدی نژاد کسب کند." بنابراین، اعتراض هیاتهای نمایندگی کشورها با بیانیه مطبوعاتی معاون پارلمان کامل می شود و نشان می دهد این سفر نه تنها نتوانسته برای رژیم تبهکار ولی فقیه و دولت امنیتی- نظامی احمدی نژاد اعتباری دست و پا کند بلکه، برعکس با افشاگری نمایندگان پارلمان و اعتراض درست و اصولی آنان، چهره رژیم فاشیستی ولی فقیه بیش از گذشته افشا شده است. اعتراض نمایندگان اتحادیه اروپا نشان دهنده موج نفرتی است که از آدمکشی و قتل و جنایت رژیم ضدانسانی ولایت فقیه در سراسر جهان به وجود آمده است.

جوانان غيور تهران، به تظاهرات 20 تا30خرداد، فرا مىخوانند
قيام خرداد88
قيام خرداد88
كوچك نمايى خط خط معمولى بزرگنمايى خط
جوانان دلير تهرانى، اقدام به توزيع صدها تراکت فراخوان به تظاهرات در خيابان جردن و منطقه کاووسيه، شمال مهمات سازى متعلق به سپاه پاسداران و بيمارستان صنايع دفاع در منطقه اراج کردند. متن يکى از تراکتهايى که در اين مناطق توزيع شده است از اين قرار است: «ملت قهرمان ايران روزهاى بيستم تا سىام خرداد روزهاى فراموشىناپذير تاريخ معاصر و روزهاى سرنگونى رژيم جنايتکار و ولايت سفيانى خامنهاى است. براى احقاق حقوق به يغما برده شده زندانيان سياسى و تمام ملت ايران به خيابانها بياييد آرى! مىتوان و بايد اين رژيم جنايتکار را به زبالهدان تاريخ فرستاد».