۱۳۸۸ تیر ۴, پنجشنبه

درگيريهاى گسترده در ميدانهاى انقلاب، وليعصر و بهارستان شروع شده است 5:16:48 PM 1388/4/4
درگيرى مردم با مأموران جنايتكار درگيرى مردم با مأموران جنايتكار
امروز در سيزدهمين روز قيام قهرمانانه مردم تهران، درگيريهاى گسترده در ميدان انقلاب، ميدان ولى‌عصر و بهارستان صورت گرفت. از ساعت 16جنگ و گريز جوانان با مزدوران تا دندان مسلح در بهارستان شروع شده است. بيش از 3هزار نفر از مأموران سركوبگر در اين منطقه مستقر شده و به انواع سلاحها مجهز هستند. جوانان در دستههاى 20نفره به مقابله با يورش وحشيانه مزدوران مىپردازند. صداى شليك از اين منطقه به گوش مىرسد. نيويورك تايمز به نقل از شاهدان خبر داد: امروز درگيريهاى بيشترى در تهران صورت گرفته است. پليس ضدشورش در وليعصر و ميدان انقلاب مستقر شده است. درگيريها در ميدان انقلاب شروع شده است. گزارشات حاكى از آن است كه بيش از هزار نفر از مردم عليه رژيم شعار مىدهند و خواستار پيوستن ساير هموطنانشان به آنها نزديكى خيابان طالقانى شدهاند. نيروهاى بسيجى به مردم حمله مىكنند تا مانع از تجمع آنان شوند. هليكوپترهاى نظامى بر فراز آسمان و در بالاى سر تظاهر كنندگان در ميدان انقلاب، در حركت هستند. يكى از تظاهر كنندگان مىگويد: «من بهزودى به تظاهرات خواهم رفت، اگر مورد اصابت قرارگرفتم و كشته شدم، لطفا بهاى تير را بپردازيد و جسدم را بيرون بكشيد». اين گزارش مىافزايد، نيروهاى پليس ضدشورش در خيابان آزادى، مانع ايجاد كردهاند.

۱۳۸۸ تیر ۳, چهارشنبه

با کشتن معترض، اعتراض از بین نمی رود

زینت میرهاشمی

روز سه شنبه 2 تیر ماه، معاون قوه قضائیه رژیم، خبر از کشتار و شکنجه دستگیر شدگان خیزشهای خیابانی با عنوان «برخورد عبرت آمیز» داد. ابراهیم رئیسی با خطاب کردن دستگیر شدگان به «اغتشاش گران» خبر از دادگاه ویژه ای داد که قرار است با آنها «برخورد عبرت آموزی کند.» ابراهیم رئیسی از جانیان سرشناس و عضو هیات کشتار زندانیان سیاسی در سال 67 است.

رئیسی، سخنان ولی فقیه در نماز جمعه را «فصل الخطاب» دانسته و با شمشیر از رو همه را تهدید کرد.

روز دوشنبه اول تیر، «مرکز بررسی جرائم سپاه پاسداران» با چاپ عکس تعدادی از شرکت کنندگان در قیام مردم، خواهان شناسایی و لو دادن آنها از طرف بسیجیان شد.

شمار دستگیرشدگان، زخمیها بر اساس آمار حکومتی فقط در تهران بیش از 500 تن است. مسئول مستقیم همه شکنجه ها و فشارهایی که بر دستگیرشدگان برای اقرار ساختگی و وابسته کردن آنان به قدرتهای خارجی صورت می گیرد، علی خامنه ای است. وی با سخنان خود در روز جمعه 29 خرداد، چراغ سبز را به همه مزدوران سپاه و بسیج برای قتل عام مردم داده است. این تاریک اندیشان طی سه دهه حکومت خود را با اعدام و رعب و شکنجه و سرکوب ادامه دادند ولی تنوانستند مانع فوران خشم مردم شوند. با این همه کشتار، شکنجه و اعدام، مردم در مقابل استبداد همچنان پا بر جا ایستاده اند.

پيام رئيسجمهور برگزيده مقاومت، خانم مريم رجوى:
سيماى مصممم و معصوم ندا در لحظه شهادت دنيايى را به خود آورد 2:39:28 AM 1388/4/3
مريم رجوي رئيس جمهور برگزيده مقاومت ايران مريم رجوي رئيس جمهور برگزيده مقاومت ايران
زنان و مردان قيام سرفراز ايران زمين، زنان و مردان شجاعى كه شگفتى و تحسين ايرانيان تشنه آزادى را در سراسر جهان برانگيخته‌ايد. و زنان و دختران دليرى كه در چهره نداى شهيد، بار ديگر حقانيت و مظلوميت زن ايرانى و اراده او را براى آزادى و برابرى ثابت كرده‌ايد. سيماى مصممم و معصوم ندا ـ آن هم با چشمانى باز ـ در لحظه شهادت دنيايى را به خود آورد. چه بسيار وجدانهاى خفته را كه بيدار كرد و چه بسيار كسانى را كه ساليان سال است به فاجعه سركوب در ايران بى‌اعتنايى مى‌كنند، شرمسار نمود.
در سومين روز شهادت نداى قهرمان، ندا صالحى آقا سلطان، به روان تابناك او درود مى‌فرستم و همه شما را فرا مى‌خوانم كه پنجشنبه شب، در شب هفتم شهادت ندا، در هر كجا كه مى‌توانيد شمعى برافروزيد و ياد او و ساير شهيدان قيام را در سراسر ايران گرامى بداريد. از جانب مقاومت ايران به مادر و پدر ندا و ديگر اعضاى خانواده محترم صالحى و همه دوستان، همكلاسيها و همكاران او صميمانه تسليت مى‌گويم.
در سوگ ندا بسيارى در سراسر جهان گريستند. و در داخل ايران، بسيارى دختران و پسران دلير ايران زمين بر انگيزه و عزم خود براى مبارزه افزودند. و براى او سرودند كه: ندايم اى نداى سرزمينم- صداى جاودان اين زمينم صداى تو شود داد دليران- نداى تو شود فرياد ايران بستگان ندا گفته‌اند كه او طرفدار اين يا آن كانديداى انتخابات رژيم ولايتفقيه نبود. بلكه خواهان آزادى براى همه بود. و بارها مى‌گفت حتى اگر گلوله به قلبش اصابت كند، باز در همين راه قدم برخواهد داشت. پاسداران ظلمت، گلوله را به قلب او شليك كردند. اما در حقيقت قلبش از حركت نايستاد و امروز پرتپشتر و سرشارتر در سراسر ايران و جهان مىتپد.
اين روزها صحنه‌هاى قيام پر از تصاويرى است كه قهرمانى‌هاى شيرزنان ايران را نشان مى‌دهد: ـ دختر گرد و دليرى كه در محاصره دژخيمان پاسدار و بسيجى يك تنه به آنها مىتازد. ـ دخترانى كه صورت خود را با نقاب پوشاندهاند و به سوى گارد ويژه خامنه‌اى سنگ پرتاب مى‌كنند ـ و زنان و دخترانى كه پيشاپيش يا در ميان جمعيت در خيابان در حركتند و سايرين را از پياده‌روها به پيوستن به صفوف قيام ترغيب مى‌كنند. راستى كه آنها مانند شير زنان قهرمان اشرف، خود ترويج بىباكى و شجاعتند. راستى كه آنها، زنان پيشتاز مجاهد و فدايى هم‌چون فاطمه امينى، و مهرنوش ابراهيمى را كه در جنبش انقلابى عليه ديكتاتورى سلطنتى بهشهادت رسيدند، در خود زنده مى‌كنند. راستى كه ياد و راه اشرف شهيدان را در نبرد با رژيم خمينى را گرامى مى‌دارند. شجاعت چشمگير زنان ايران در قيامهاى اخير، ثمره سه دهه مبارزه زنان پيشتاز ايران با ديكتاتورى ولايتفقيه است كه در آن دهها هزار زن مجاهد و مبارز اعدام يا شكنجه شدند. رودى خروشانند كه استمرار و دامنهدارى و پايدارى 1000 زن قهرمان در اشرف را در سراسر ايران زمين اثبات مى‌كند.
دختران دليرم در تهران و سراسر ايران، مبارزه و مقاومت خود را گسترش دهيد و ديگر هموطنان‌ را به پيوستن به قيام برانگيزيد و به آنان كه آگاهى كافى ندارند با سادهترين و روشنترين بيان بياموزيد كه درد مردم ايران، نه رياست اين يا آن فرد بلكه نحوست تاريخى و نجاست سياسى حاكميت آخوندى و رژيم ولايتفقيه است كه از اول تا به آخر، انكار رأى و انتخاب و حق حاكميت ملّت است. يقين كنيد كه استبداد خونخوار دينى سرانجام با پيشتازى زنان قهرمان ايران در هم مى‌شكند. سلام بر شهيدان سلام بر قيام آزادى‌خواهانه مردم ايران. و درود بر نداى شهيد

۱۳۸۸ تیر ۲, سه‌شنبه

نقش پر رنگ زنان در قیام برای آزادی

زینت میرهاشمی

تصویر چهره زیبای ندا آقا سلطان، بر صفحه های شمار کثیری از رسانه های جهان، چهره کریه جمهوری اسلامی را بار دیگر در برابر چشم جهانیان به نمایش گذاشت. صدای پر صلابت پدر وی بر بالین وی در آن هنگام که می گفت: «ندا نترس» قلبها را به لرزه در آورد. ندا، تبدیل به ندای آزادی در قلب و اندیشه مردم شد. روز دوشنبه اول تیر علیرغم بیانیه های پی در پی سپاه پاسداران و گلوله های آنها، هزارها زن و مرد خیابانهای تهران و شهرهای دیگر را تسخیر کردند و به ندای ندا پاسخ مثبت دادند.

کاسپین ماکان، نامزد ندا آقاسلطان در مصاحبه ای با بی بی سی گفت: «هدف ندا آقای موسوی یا احمدی نژاد نبود. هدفش وطنش بود و برایش اهمیت داشت که در این راه قدم بردارد. بارها اشاره کرده بود که حتی اگر جانش را از دست بدهد و گلوله به قلبش بخورد، که اتفاقا گلوله به قلبش خورد، در همین راه قدم برخواهد داشت.»

در تصاویر و فیلمهایی که از خیزشهای مردمی در تهران و شهرهای دیگر کشور پخش می شود، نقش زنان به خوبی برجسته است. شرکت قهرمانانه زنان در این خیزشها و مشتهای گره کرده شان فریاد سه دهه ظلمی است که به آنان شده است. حضور پر رنگ زنان بر دموکراتیزه شدن این قیامها تاثیر خواهد گذاشت. مطالبه زنان فراتر از ابطال یک انتخابات مهندسی شده است. حقوق زنان و حقوق بشر همه نظم موجود را به چالش می کشد و دستیابی به آن از انگاره های حافظان نظم موجود به دور است. به همین جهت ندا نمونه ای از زنانی هست که قلبشان برای آزادی می تپد. زنان و مردان ازادیخواهی که چنین سینه هایشان را در برابر گلوله های مزدوران حکومتی سپر می کنند تبلور اراده ای برای تغییر دموکراتیک هستند و نمی توان آنان را در قفس تنگ نظام جمهوری اسلامی زندانی کرد. خصلت این خیزشهای خیابانی و به ویژه حضور گسترده زنان در آن نشان از عزم مردم برای تحقق دموکراسی و حکومتی لائیک است.

پاسخ كوبنده مردم تهران و جوانان اشرفنشان به ولىفقيه ارتجاع مسعود رجوى-30خرداد1388 4:35:02 AM 1388/4/1
مسعود رجوي رهبر مقاومت ايران مسعود رجوي رهبر مقاومت ايران
رود خروشان خون شهيدان در ميهن اسير از 30خرداد1360 تا همين امروز 30خرداد1388، جريان دارد. گزارشها تا حوالى نيمهشب در شنبه 30خرداد، حاكى از اين است كه ولىفقيه ارتجاع به دنبال خط و نشان كشيدنهاى ديروز، به كشتار و سركوب گسترده روى آورده است. بنا بر آمار تقريبى ستاد اجتماعى مجاهدين در داخل كشور، امروز و امشب بيش از 3000نفر در تهران و شيراز و اصفهان و رشت و كرمان و بندرعباس و تبريز دستگير و به همين تعداد هم مجروح يا به‌شدت مصدوم شدهاند. شهيدان قيام در تهران و شهرهاى ديگر بيش از 90نفر است. در تهران، گارد ويژه- وحشى ولايتفقيه، حتى از ساكنان خانههايى هم كه به مجروحان پناه دادهاند زهرچشم مى‌گيرد. بسيجيهاى 14-15ساله نيز به فرمان خامنهاى با سلاحهاى ساچمه‌يى بجانب مردم شليك مى‌كنند. در چندين گزارش آمده است كه با هليكوپتر بر روى سر مردم مايعى ريختند كه باعث سوزش و سوختن شديد مى‌شود. در تهران استخوانهاى يك مرد كهنسال را زير ضربات باتون شكستند. عين همين جنايت در شيراز در مورد يك زن كهنسال تكرار شده و اعتراض همه شاهدان صحنه را برانگيخته است. شهرهاى آمل، اراك، اهواز، اردبيل، اروميه، بناب، بيرجند، بوشهر، بابل، بابلسر، بندرعباس، جهرم، خرمآباد، زاهدان، زنجان، قم، سيرجان، سنندج، شاهرود، شهسوار، قزوين، كرج، كرمانشاه، كاشان، گچساران، ياسوج، همدان، ماهشهر، مريوان، مشهد و يزد بسيار پرالتهاب هستند. بهخاطر قطع ارتباطات، دريافت گزارش بسيار دشوار و با تاخير همراه است. هدف از قطع انواع ارتباطات، لابد اين است كه دل نازك اختاپوس ولايت، از انتشار خبرها و تصاوير جنايتها در سراسر جهان، كمتر به‌درد بيايد! ******* امروز اما دنيا، تصوير يك «ندا» ى معصوم و مظلوم ديگر را بر صفحات تلويزيون به چشم ديد كه در اميرآباد تهران پدرش در آخرين دم، بر بالين دختر به او مى‌گفت: «ندا، نترس!». اين با ششمين سالروز پركشيدن ندا حسنى همزمان بود. مشعلى فروزان و جاويدان، درآستان فرشته آزادى در كودتاى 17ژوئن براى سربريدن مقاومت ايران. انگاركه خون شهيدان، تمامى شهيدان و جاودانه فروغهاى 28سال گذشته، امروز در خيابانهاى تهران و شهرهاى ديگر ايران در جوشش است. قيام امروز مردم تهران و جوانان اشرفنشان در سراسر ايران به‌راستى كوبندهترين پاسخ به ولىفقيه ارتجاع در روز گذشته بود. چه‌كسى گمان مى‌كرد كه باز هم، همين مردم و همين جوانان اشرفنشان، در بحبوحه تيغكشيهاى بسيج و سپاه و انتظامى، در حالى‌كه همه تظاهرات اعلام شده قبلى، صراحتاً لغو شده بود، اين چنين سينه سپر كنند و شاخ و شانه كشيدن غول عمامهدار ولايت را اين چنين درهم بشكنند. تلويزيون رژيم مى‌گفت «بهرغم لغو تجمعات، عدهيى اغتشاشگر جمع شده بودند كه پليس به‌شدت با آنها برخورد كرد». اما جوانان دلير و پاكباز در مصاف با مزدوران رژيم شعار مىدادند: «بسيجى بىغيرت، دشمن خون ملت». «خامنه‌اى حيا كن، سلطنتو رها كن». همزمان در پاريس، در بزرگترين اجتماع ايرانيان در خارج كشور، هموطنانمان با مريم سرود آزادى مىخواندند: آزادى، آزادى، آزادى بگو: آزادى، آزادى، آزادى اينها لحظاتى است كه در داخل و خارج ميهن اسير باز هم «تار‌و‌پود، بود‌و‌نبود و عطش سوزان ايران و ايرانى براى آزادى را در انظار جهانيان به‌نمايش گذاشت». «سلام بر ”ذبح عظيم“ ملت ايران در آستان فرشته آزادى كه خلق اسيرمان از يكصد سال پيش سر به‌پايش نهاده است. آزادى، اى خجسته آزادى…». ******* بار خدايا، چه حكايت و چه مشيت است كه ما و ملت ما را اين چنين از صوراسرافيل تا فرخى و فاطمى و از احمدزاده و جزنى و حنيف كبير تا اشرف و موسى و صديقه و ندا… اين چنين به آزمايشى بزرگ كشيدهاى و در 30خرداد امسال هم بايد صفى جديد از شهيدان نثار كنيم؟ نه، اشتباه گفتم. عراق و افغانستان و لبنان و فلسطين را بنگريدكه تا چه اندازه خون مى‌دهند. بها و خون بهاى آزادى بسا سنگين است. آن هم در مقابل رژيمى به قساوت خمينى و اصلاحطلبان كنونى كه حتى در قتل عام 30هزار زندانى دست بسته سرسوزنى ترديد نمىكنند و دم بر نمىآورند. پس شكر خدا كه به ملت ايران و فرزندان رشيدش ظرفيت و توانمندى استمرار مبارزه 30سالهيى را داد كه اكنون اين‌چنين اساس نظام منفور ولايت را كه مهيبترين نيروى ارتجاعى تاريخ ايران است در هم مى‌كوبد. الذين صبروا وعلى ربهم يتوكلون: آنان كه صبر و ايستادگى پيشه كردند و بر پروردگارشان تكيه دارند… فاستقيموا إليه واستغفروه وويل لّلمشركين: پس به‌سوى او و براى او (و آزادى و حقوق خلقتان) استقامت كنيد و استغفار كنيد و واى بر مرتجعان مشرك كه دين را سرمايه دنيا طلبى حقيرانه و حيوانى خود ساختهاند. ******* خامنهاى اكنون از ”خباثت استكبار جهانى“ و ”نظام سلطه بينالمللى“ بسيار مىنالد. در حالى‌كه رژيم ولايتفقيه تاكنون صرفاً با استمالت و مماشات همين «نظام سلطه بينالمللى» سرپا مانده است. در غيراينصورت، گفتهايم و تكرار مى‌كنيم كه مردم ايران و مجاهدان آزادى، نه از تاك، نشان مىگذاشتند و نه از «تاكنشان». اگر راهبندها و زدوبندها نبود و اگر مقاومت عادلانه مردم ايران را به زنجير بينالمللى نمىكشيدند، امروز همانها كه ”جام زهر“ آتشبس تحميلى را به حلقوم خمينى ريختند، ريش و ريشه اين رژيم را به باد فنا داده و به آتشبس تحميلى با مردم ايران هم ناگزيرش مى‌كردند. ******* جاى خوشوقتى است كه قدرتها و رؤساى عالم اكنون يكى پس از ديگرى به تقلبات و پوشالى بودن انتخابات اين رژيم اذعان مىكنند و بر حق مردم ايران و انتخاب و انتخابات آزاد، انگشت مى‌گذارند. يكسال و اندى پيش در انتخابات مجلس ارتجاع پرسيدم كه «لطفاً به ما بگوييد كه دعواى ما با رژيم ولايتفقيه بر سر چه بود؟! بر سر حاكميت و رأى مردم بود يانبود؟ اگر قبول داريد كه انتخابات آزاد با رأى مساوى و مستقيم و مخفى آحاد مردم با نظارت ارگانهاى بينالمللى (كه پيوسته بر آن تأكيد كردهايم) اصل دعوا است، پس بايد از برچسب تروريستى به مجاهدين شرم نمود. نامشروع بودن نمايش انتخابات رژيم آخوندى را باور كنيم يا برچسب تروريستى به‌خاطر دفاع از انتخابات آزاد و حق حاكميت مردم را؟ خود مى‌كشى حافظ را خود تعزيه ميدارى!؟» ******** ساليان سال بود كه در اين رژيم، تقلبهاى كلان در انتخابات پوشالى را برملا مى‌كرديم. مثلاًًًًًًًًًًًًًًًًًًًًًًًًًًًًًًًًًًًًًًًًًًًًًًًًًًًًً 30سال پيش در انتخابات مجلس اول در اسفند 1358، كه مجلس شوراى ملى نام داشت و خمينى هنوز جرأت نكرده بود آن را مجلس شوراى اسلامى بخواند، در روزهاى اول در رديفهاى نخستين بوديم، بعد به فتواى امام تقلب و ريا، صفحه چرخيد و صحنه عوض شد. من با چمدانى از مدارك تقلب، نزد رفسنجانى و مهدوى كنى و موسوى اردبيلى و شيبانى و عزت سحابى و حتى همين خامنهاى رفتم كه در آن زمان اعضاى «شوراى انقلاب» خمينى بودند. رفسنجانى و پس از او مهدوى كنى وزير كشور هم بودند. به قم نزد پسر خمينى هم رفتم. يكى از سوالاتم اين بود كه چرا رأى‌هايى را كه به من داده شده بود به نام رجايى (نخست وزير و رئيسجمهور بعدى رژيم) خوانديد؟ علماى صرف و نحو انتخابات نظام ولايت، به خنده گفتند، مگر نمى‌دانيد كه ”واو علّه ماقبل مفتوح در اسم رجوى در زمان قرائت الف خوانده مى‌شود؟!“ (منظورشان اين بود كه حرف واو كه در عربى جزء حروف علّه است اگر حرف ماقبل آن فتحه داشته باشد بايستى به الف تبديل شود). يكىشان هم گفت: چقدر روى شما زياد است، به ولايتفقيه رأى نداديد، ماه قبل (يعنى در بهمن 58) مى‌خواستيد رئيسجمهور بشويد، حالا ماه بعد مى‌خواهيد نماينده مجلس بشويد؟! پانصدوسىو چند هزار رأى را برايتان خواندند، همين كافى نبود؟! گفتم: در مورد آرايى كه خوانديد، و به‌نظر مىرسد از خواندن آنها خسته شدهايد، خسته نباشيد و دستتان درد نكند! اما در موضوع كانديدتورى رياست جمهورى، قبل از ثبت‌نام و هم‌چنين در زمان ثبت‌نام در وزارت كشور خودتان هم نوشتم كه به قانون اساسى ولايتفقيه رأى ندادهام و اعتقاد هم ندارم، امابراى مسالمت و تغيير مسالمتآميز در چارچوب همين قانون اساسى، به آن ملتزم هستم. وانگهى، رياست جمهورى، رياست قوه مجريه است و ربطى به نمايندگى مجلس شوراى ملى ندارد. مجلس قوه ناظر و مقنن است و نه قوه اجرايى. در طرف ملت است و نه توى دولت… . اما گوش «علما» به اين حرفها بدهكار نبود و عاقبت گفتند: تقصير از خودتان است! پرسيدم چه تقصيرى؟ مگر ما چه كرده ايم؟ گفت كه يكبار ديگر همين اطلاعيه اعلام انصراف خودتان از رياست جمهورى را بخوانيد، وقتى كه زيرش از امام مىخواهيد كه يك فتوا هم عليه چماقدارى بدهد، اين طعنه زدن به امام و در بنبست گذاشتن نظام نيست؟ مىخواهيد امام را در زاويه بگذاريد كه اگر اين فتوايى را كه مى‌خواهيد بدهد، غرض اين است كه امت حزبالله را با آن مات كنيد و در بنبست بگذاريد تا ديگر كسى با مجاهدين كارى نداشته باشد و هر چه مى‌خواهند چماق زبانشان را عليه نظام به‌كار بيندازند. اما اگر امام چنين فتوايى را كه مى‌خواهيد ندهد، غرض اين است كه نشان بدهيد چماقدارى زير سر خود ايشان است. ****** حالا 30سال از آن زمان گذشته و ديگر لازم نيست تقلبات را ما بگوييم. خيلى چيزهارا خودشان مىگويند و مى‌نويسند. آن‌قدر كه معلوم مى‌شود حتى همين مقاومت ايران هم دربيان فضيحتهاى رژيم جانب احتياط را بسيار رعايت كرده تا به مبالغه متهم نشود. - مثلاًًًًًًًًًًًًًًًًًًًًًًًًًًًًًًًًًًًًًًًًًًًًًًًًًًًً مىنويسند كه به يكباره 5 ميليون از دارندگان حق رأى كم كردند تا ميزان تحريم، 5ميليون نفر پايين بيايد و درصد شركت كنندگان بالا برود. -به جدول نتايج انتخابات كه وزارت كشورخودشان با عجله سرهمبندى و منتشر كرده است نگاه كنيد: در سمنان 436هزارو 492نفرداراى حق رأى اعلام شدهانداما كل آراء مأخوذه را خودشان بيشتر از 484هزار اعلام كردهاند. يعنى بيش از 48هزار نفر بيشتر از تمامى كسانى كه حق رأى داشتهاند. دراستان يزد هم آراء مأخوذه 100هزار نفر بيشتر از صددرصد كسانى است كه حق رأى داشتهاند. در مازندران هم آراء مأخوذه بيشتر از دارندگان حق رأى است. در كل خراسان كه شامل 3استان است و آمار دارندگان حق رأى به تفكيك استانى هم منتشر شده، وقتى آمار كل خراسان را ارائه مى‌دهد، 308هزار نفر اضافه بر مجموع سه استان است. -موسوى كه در نامه به شوراى نگهبان، مدعى است انتخابات اين بار «حماسه‌يى» بوده كه در «تاريخ سه دهه انقلاب اسلامى ايران و مردم‌سالارى بى‌سابقه بود» چند سطر بعد درباره تقلبات تصريح مى‌كند كه «تخلفات و برنامهريزى اين اقدام مشمئز کننده از ماههاى پيش تدارک ديده شده بود». -موسوى در مورد تعرفه‌ها هم مى‌گويد: در حالى كه «افراد واجد شرايط رأى دادن را حدود 000/200/45نفر اعلام کرده بودند، تعداد 000/600/59 برگه تعرفه رأى با شماره سريال چاپ شد. در روز 21خرداد ماه نيز علاوه بر آن، ميليونها برگه تعرفه ديگر بدون شماره سريال چاپ شده است». يعنى 15 الى 20ميليون رأى سازى قلابى ديگر به تصريح نخست وزيرپيشين همين رژيم. -شعبده اتاق اشباح وزارت كشور تحت عنوان «اتاق تجميع آراء» را هم كارمندان ارشد اخراج شده از همين وزارتخانه فاش كردند؛ اتاقى كه در آن تعدادى انگشت شمار، به فرموده مقام ولايت، آمار و ارقام را طبق مهندسى از قبل انجام شده مى‌نويسند و تراز و اعلام مى‌كنند. كارمندان مزبوربا تأكيد براين‌كه «دوستداران نظام، انقلاب، رهبرى» هستند مى‌نويسند كه در انتخابات قبلى مجلس «از بيم و هراس آينده شغلى خود دم فرو بستيم، وليکن دچار عذاب وجدانى شدهايم که هنوز ادامه دارد». در ادامه همين عذاب وجدان ديررس مى‌گويند: «در اوايل ارديبهشت امسال… يکى از آقايان اساتيد حوزه و رئيس مؤسسه آموزشى در قم… در جلسه محرمانهيى با تفسير به رأى سوره بقره آيه 249 خواهان تغيير آراء به نفع کانديداى اقليت مىشودومى‌گويد بر شما مسئولين انتخابات، هر امرى واجب است». خلاصه اين‌كه «حکم شرعى تغيير آراء در انتخابات صادر شده است». اين است مضمون رسوا شده «حماسه40ميليونى» و «شركت85درصدى» مردم در انتخابات آخوندى؛ حماسه حلبى قرودبه و سوراخ سوراخ كه ولىفقيه هنوز هم بيهوده در صدد رنگ و لعاب دادن به آن است؛ مكافات رژيمى كه حق حاكميت مردم را به‌سرقت ببرد، همين است. جز كف روى آب نيست. آخر و عاقبت ندارد و غضب خلق و خالق را به مصداق بارز «مغضوب عليهم» برمىانگيزد. ساحران فرعون را تداعى مى‌كند كه ريسمانها را مار جلوه مىدادند تا خلايق را بفريبند و مرعوب ولايت فرعونى كنند؛ با اين تفاوت كه آنها عاقبت در برابر اعجاز عصاى موسى سجده كردند و ايمان آوردند و به ‌همين خاطر فرعون دست وپايشان را بريد. بگذريم كه آخوندهاى حاكم خوب مى‌دانند كه در فرهنگ قرآن، شعبده و جادوگرى يكى از 7گناه كبيره و نابخشودنى است. باشد كه اعجاز حركت و خشم خلق در زنجير و جوشش خون شهيدان را اينان هم به چشم ببينند. بار خدايا، هرمشت و لگد و هر باتون و شلاق و هر گلولهيى را كه برپيكر اين خلق ستمديده و فرزندانش وارد مى‌كنند به آمران و عاملان بازگردان. ******* يادآورى اين نكته ضرورى است كه برخلاف 2خرداد سال 76 و داستان رياست جمهورى خاتمى، در انتخابات اخير هر چند كه تقلبات اهميت و جاى خود را دارد اما وقتى كه جناح مغلوب خودش خواهان ابطال است، موضوع اصلى، تقلب و ميزان آن نيست. اصل موضوع، شقه در بالا و قيام در پايين است. ولىفقيه ارتجاع در انتخابات اين بار با صنعت مناظره، مى‌خواست از راه رفتن كبك سود بجويد، اما جهيدن قورباغه‌يى مرسوم درنظام ولايتفقيه راهم از ياد برد و از دست داد. نمى‌دانست كه مناظره براى اين رژيم، حتى با مراعات دقيق همه خطوط قرمز از سوى هر 4 نامزد، باز هم يك شيرينى مسموم محسوب مى‌شود. شكاف را به شقه بالغ مى‌كند، چه رسد به قباى از هم دريده يك نظام پوسيده و قرون وسطايى. به اين مى‌گويند اشتباه محاسبه استراتژيك كه يادآور شكاف در سبك كار شاه و شريف امامى بعداز 17شهريور سال 1357 است. پس از سركوب 17شهريور خمينى به‌طور اساسى جا زد و تا يك هفته نطق نكشيد. اطرافيانش مى‌گفتند قلب آقا به‌خاطر كشتار 17شهريور خراب است و گاه در مورد دعوت روحانيت و مردم به مخالفت و تظاهرات، مى‌گويد اين چه كارى بود كه ما كرديم! اما شريف امامى نخستوزير شاه به‌هنگام معرفى هيأت دولت جديد، باب بحث موافق و مخالف را در مجلس آريامهرى بازگشود. در اثناى همين بحثها كار به 17شهريور و حتى اعتصاب غذاى برخى نمايندگان كشيد و شكاف در بالا باز شد و دوباره فضا در پايين هم چرخيد و باز شد. سپس وقتى كه توده مردم مجددا به خيابانها ريختند، سر و كله خمينى هم براى موج سوارى پيدا شد. ******** واقعيت اين است كه خامنهاى از دستاوردهاى بادآورده جنگ كويت و جنگ در عراق و افغانستان و مخصوصاً از بمباران و خلع سلاح نيروى اصلى اپوزيسيون كه به نظر اغلب تحليلگران در همان سال 2003 تعادل استراتژيكى منطقه را به‌سود رژيم آخوندى برهم زد، غره شده بود و سوار بر «كيك زرد» اوهام غنى شده از دو دهه مفتخورى، از 4سال پيش كه احمدىنژاد را پس از جنگ عراق، از صندوق بيرون كشيد، گمان كرد كه رژيم آخوندى را بسا فراتر از خمينى مى‌تواند يكپايه كند و بقاى آنرا با بمب اتمى تضمين نمايد. احمدىنژاد در دور اول محصول جنگ در عراق و در دور دوم حاكى از جهش در ديكتاتورى و تكامل يكپايگى در ديكتاتورى ارتجاعى ولايتفقيه است. همين روند بود كه خود را در انتخابات اخير به نمايش گذاشت. لازمه آن جهش و اين يكپايگى ارتجاعى، بيرون كشيدن سرضرب و يك مرحله‌يى احمدىنژاد از صندوق بود. اين امر براى مقاومت ايران، غيرمنتظره و باعث تعجب نبود. شگفتى و غافلگير شدن به آن دستگاههاى نظرى و عملى مربوط مى‌شود كه رژيم آخوندى را تثبيت شده مى‌دانستند و مرعوب يا مسحور دود و دم آن بودند. به پتانسيل انفجارى جامعه و هم‌چنين به ضرورت و حقانيت مقاومت در برابر اين رژيم باور نداشتند. از اين‌رو گفتند و نوشتند كه از زير و رو شدن اوضاع ضمن 10روز، شوكه و بهت زده شدهاند. اگر30سال با رژيم آخوندى چنگ در چنگ و در نبرد تمام عيار باشيد، ترفندها و تاكتيكها و دود و دم آن‌را خوب باز مىشناسيد و بر سر بزنگاه قاطى نخواهيد كرد. هم‌چنان‌كه مسحور و مرعوب جنگطلبى ضدميهنى خمينى و هم‌چنين دود و دم اصلاحات ميانتهى خاتمى نشديم. مقاومتى كه از 30خرداد سال 60 به‌بعد خواهان سرنگونى رژيم دجال و ضدبشرى خمينى و ديكتاتورى ولايتفقيه بوده و پيوسته شرايط عينى انقلاب دموكراتيك مردم ايران را مورد تأكيد قرار داده است، در اين سرفصلها غافلگير نمى‌شود. در غيراينصورت، شعار سرنگونى و ضرورت و حقانيت مبارزه براى جايگزين كردن اين رژيم با يك حاكميت دموكراتيك نادرست و ميان تهى بود. ******** چهار روز بعد از انتخابات اخير، خامنه‌اى در روز 26خرداد، در شرايطى كه قيام و تظاهرات سراسرى اوج مى‌گرفت، نمايندگان كانديداها را با مقامهاى وزارت كشور و ايادى خود در شوراى نگهبان و هم‌چنين چرخانندگان انتخابات جمع كرد و به آنها تكليف نمود كه بايد از هويت رژيم دفاع كنند و تصريح كرد كه حرف اصلى او اين است كه انتخابات نبايد مايه شقه و انشقاق رژيم شود. اين تلاشى بيهوده براى هم آوردن شقه و شكاف بود. اما قيام فرصت نداد. بخارهاى متراكم و انبار باروت در جامعه خفقان زده سر باز كرده و امان نمى‌داد. آن كس كه براى گرم كردن تنور انتخابات شيرينى مناظره را خورده بود اكنون بايد زهر آن‌را هم مىچشيد. سپس در روز جمعه 29خرداد به لشكركشى و خط و نشان كشيدن پرداخت. در عين حال تلاش كرد شخص رفسنجانى را جذب يا لااقل خنثى كند. ناطق نورى را هم براى رو نشدن دست و ويژه نكردن رفسنجانى در كنار رفسنجانى پانسمان كرد. هدف اين بود كه در رأس رهبرى رژيم، بر شقه غلبه كند و آن‌گاه با دست باز و با همان الگوى سركوب قيام تيرماه 1378 به سركوب روى بياورد. هرچنددر خط اول جبهه رياست جمهورى، دعوا بين موسوى و احمدىنژاد است، اما در پشت جبهه، موضوع رهبرى و دعوا بين رفسنجانى و خامنهاى جريان داشته و دارد. ولىفقيه البته بايد به‌طور مبرم و مقدم در خط اول جبهه به موضوع موسوى بپردازد اما نقطه كليدى و تعيين كننده رفسنجانى است. ****** خامنه‌اى در موضعگيرى ديروزش نشان داد كه خط قرمز او تن دادن به رياست جمهورى موسوى است كه در اين شرايط داخلى و منطقه‌اى و بينالمللى به كنار زدن يا ميان تهى كردن ولىفقيه منجر مى‌شود. بنابراين هر طور شده مى‌خواهد پاى گماشته خود احمدىنژاد را در مسند رياست محكم كند. بنابراين تلاش مى‌كند موسوى را با امتيازهاى فرعى جذب يا خنثى نمايد، يا با ارعاب و تهديد كنار بزند و مانند منتظرى بهنحوى نمدمال و از دور خارج كند. فعلا دستگيرى يا حذف فيزيكى موسوى نمى صرفد و نتيجه معكوس دارد مگر اين‌كه كار به جاى باريك برسد و وضعيت رژيم آن‌قدر خراب باشد كه چاره‌يى جز اين پيدا نشود. موسوى هم يا بايد مانند خاتمى در قيام تير 78 كرنش و خيانت كند و يا از ولايتفقيه كه مجدداً به آن اعلام وفادارى كرده است فاصله بگيرد. ****** جاى خوشوقتى است كه آقاى موسوى، نخستوزير خمينى و خامنهاى، سرانجام پس از 30سال بوى مشمئز كننده انتخابات رژيم ولايتفقيه را كه از اساس در تعارض ماهوى با حاكميت و رأى مردم مى باشد، استشمام كرده و دم از «تغيير» مى‌زند. اما اين كافى نيست. بايد قدمهاى بيشترى برداشت و رژيم ارتجاعى ولايتفقيه را در تماميت خود به زبالهدان تاريخ انداخت. هم او بود كه در شهريور سال 1367 پس از آتشبس و در بحبوحه قتل عام زندانيان سياسى به صراحت در مقام نخستوزير «با اشاره به شعارهاى انقلاب اسلامى از جمله آزادى قدس و مبارزه با استكبار» مى‌گفت: «اين شعارها باعث پيروزى انقلاب شد و ما را در معركه توطئهها پيروز كرد و همين شعارها امنيت و مصالح ملى ما را حفظ كرد. شعار مرگ بر آمريكا و ديگر شعارهاى مردمى و اسلامى مهمترين ابزار براى مقابله با گروههاى كمونيستى، مائوئيستى و منافقين بود و شعار مرگ بر آمريكا بيش از دستگاههاى اطلاعاتى در از بين بردن اين گروهها نقش داشته است. در شرايط جديد و بعد از جنگ بايد بسيار دقت كنيم اهداف و شعارهاى انقلاب نبايد تغيير كند… اين شعارها كه در طول جنگ كارساز بود پس از جنگ كارسازتر خواهد بود» (جمهورى اسلامى - 12شهريور 67). ****** هموطنان عزيز، جوانان و نيروهاى پايدار انقلاب دموكراتيك مردم ايران، عنصر اصلى و تعيين كننده، شماييد و فقط شما. كس نخارد پشت ما، جز ناخن انگشت ما. حرف اصلى و نهايى را شما مىزنيد. سياستبازان و سياست پيشگان نهايتاً خود را با همين شاخص اصلى و اساسى تنظيم مى‌كنند. حرف اصلى اين است كه اگر مانند مجاهدان آزادىستان اشرف چون كوه استوار بمانيد و بهاى آنرا هم هر چه باشد بپردازيد، دنيايى به حمايت برمى‌خيزد و بشريت معاصر با ارزشهاى بدون مرز انسانى با آزادىخواهى خود در كنار ملت ما قرار مى‌گيرد. دنياى سياست و تعادل قوا نيز خواه و ناخواه خود را با همين موج تطبيق مى‌دهد. از اين‌رو همه چيز، در شما، در تكتك شما، در قلب و روح و ضمير و دستهاى توانا و گامهاى استوار شما خلاصه مى‌شود. حق و آزادى را به رايگان به هيچ ملتى هديه نمى‌كنند. بايد براى آن قيمت داد. اين تمام مسأله است. در برابر دود و دم و تنوره كشيدن عفريت ولايت محكم و استوار بايستيد. با شهيدان عهد وفا و پايدارى ببنديد. در ايران دوران جديدى آغاز شده كه فصل پايانى ولايتفقيه و فاشيسم تكپايه و لنگان دينى است. ****** اجازه بدهيد آن‌چه را در آبان 1386 گفتم، مجدداً خطاب به ولىفقيه ارتجاع يادآورى كنم: «رژيم پوسيده آخوندى دو راه بيشتر ندارد: يا عقب بنشيند و جامهاى زهر زنجيرهيى را يكى پس از ديگرى سر بكشد تا بالمال طلسم اختناق درهم بشكند. يا با انقباض و ميليتاريسم هر چه بيشتر، به پيشروى و ماجراجويى روى بياورد تا ضربات و عواقب بعدى آن را تحمل كند. تا آن‌جا كه به ما مربوط مى‌شود، گفتهايم و تكرار مىكنيم كه مىخواهيم هر چه سريعتر پس بنشيند، هر چند كه اين فرض بسيار بعيد بنظر مىرسد، اما در اين‌صورت قيمت هر چه كمترى مى‌پردازيم. از اين‌رو، با قطع و يقين مىگوييم: بفرماييد عقب بنشينيد، خواهش مىكنيم عقب بنشينيد و واپس بتمرگيد! در اين‌صورت مردم ايران و جوانان مبارز و مجاهد اين ميهن، خوب مىدانند شما را، با ارتش قيام، چگونه جارو كنند و به زبالهدان تاريخ بريزند! اما اگر ناپرهيزى نموديد و… هوا برتان داشت و در مدلهاى پاسدار نشان احمدىنژادى پيش رفتيد؛ اگر هم‌چنان‌كه در سر داريد، به تصفيههاى بزرگ و به سركوب هر چه بيشتر و به كشتار براى جلوگيرى از قيام روى آورديد، وعده نهايى ارتش آزادى با شما، در تهران… … . به‌روشنى مىتوان ديد كه اين رژيم در بنبست است، به آخرخط رسيده و راه پس و پيش ندارد. نتيجه در هر حال و با همه فراز و نشيبها يكى است: راهحل مريم در پايتخت شيروخورشيد پيروز مى‌شود… سلام بر خلق - سلام بر آزادى» مسعود رجوي 30خرداد 1388.
نسخه آماده چاپ

۱۳۸۸ خرداد ۲۹, جمعه

می خواهی خواسته ات را بشنوند، آنرا فریاد کن

جعفر پویه

حضور قدرتمند مردم در خیابانهای شهرهای کشور و اعتراض یکپارچه آنان، بر علیه کودتای سفیدی است که علی خامنه‌ای و دار و دسته او با یک انتخابات مهندسی شده در کشور انجام داده اند. مردم به جان آمده از ظلم و ستم جمهوری اسلامی و دد منشی گماشتگان آن عزم خود را جزم کرده اند تا بساط دجالان و سرکوبگران را برای همیشه برچینند. به همین دلیل روزها به خیابان می آیند و شبها بر پشت بام خانه با فریاد اعتراض آمیز، خواب را در چشمان گزمگان استبداد می شکنند. هرچند حضور قدرتمند آنها در خیابان خود گویای هزاران فریاد فرو خورده است، اما نباید فراموش کرد که کسانی در پس پرده مشغول زد و بند هستند تا اعتراض یکپارچه آنها را وج المصالحه تقسیم قدرت در بالا قرار دهند و از آب گل آلود ماهی بگیرند. به همین دلیل اعتراض ساکت تا جایی قابل قبول است و از آن به بعد برداشت دیگری از آن خواهد شد. این سکوت دست زد و بندچی ها را باز می گذارد تا در پس پرده خود را رهبر مردمی بنامند که گوش بفرمان آنها دارند. یعنی دستور از بالا برای ساکت شدن تعبیر به این می شود که آنها همچون کودک مودبی تحت تاثیر و ولایت کسانی دیگر که خود را قیم آنان می نامند قرار دارند. به همین دلیل و برای جلوگیری از هرگونه معامله بر سر خواست مردم حاضر در خیابانها درست تر آنست که سکوت را غالب بر کل جمعیت نکنند و با تکرار خواسته های خود به هر شیوه ممکن صدای اعتراض خود را به آنانیکه در پس پرده آهنین نشسته اند برسانند. نیاز به تکرار ندارد که اگر کسی می خواهد تا به خواسته او گوش کنند باید صدای خود را بلند کند. این ضرب المثل میهنی تا "نگرید طفل، کی نوشد لبن" گویای هم این وضعیت است. هرچند اروپایی ها نیز ضرب المثلی مشابه دارند که می گوید: "می خواهی خواسته ات را بشنوند، آنرا فریاد کن". تکرار خواست همگانی مردم که ابطال انتخابات است باید دایم تکرار شود. باید بر علیه متقلبان و رای سازان شعار داد و با حفظ همبستگی و نظم با صدای بلند کودتای علی خامنه ای و دار و دسته او را ناکار کرد. نباید اجازه داد خواسته جمعیت در یک نقطه منجمد شود. باید آزادی زندانیان سیاسی و دستگر شدگان را به خواسته ها افزود. باید خواست معرفی آمران و عاملان کشتار مردم و اوباش حمله کننده به دانشگاهها و ضرب و شتم و قتل دانشجویان و محاکمه آنان را فریاد کرد. اینکار به معنی ناکارآمد کردن قیم ها از یک طرف و سیقل دادن اراده جمعی برای دستیابی به شعارهایی زیباتر و خواسته هایی فرموله شده ضروری است.

ابطال انتخابات رژيم و انحلال كليه نهادهاى ارتجاعى: ولايت فقيه، سپاه پاسداران، بسيج ضدمردمى و اطلاعات بدنام آخوندى مسعود رجوى - 27خرداد1388 8:27:59 AM 1388/3/28
مسعود رجوي رهبر مقاومت ايران مسعود رجوي رهبر مقاومت ايران
به نام خدا و به نام خلق قهرمان ايران در آستانه 30خرداد، سرآغاز مقاومت در برابر استبداد دينى، روز شهدا و زندانيان سياسى و تأسيس ارتش آزاديبخش ملى؛ با درود به تمامى شهيدان و جاودانه فروغهاى آزادى كه اكنون در سراسر ميهن اشغال شده شكوفا و تكثير شدهاند، نيروهاى انقلاب دموكراتيك مردم ايران، به‌ويژه جوانان دلير ميهن و دانشجويان پيشتاز را هم‌چون شيرزنان و كوهمردان اشرف، به ايستادگى حداكثر و به هر قيمت در برابر رژيم ولايت فقيه فرا مى‌خوانم. هم‌چنان‌كه رئيسجمهور برگزيده مقاومت بلافاصله پس از اعلام نتايج انتخابات آخوندى گفته است، «اين، آغاز پايان رژيم ولايت فقيه است». اگر ايستادگى كنيد، جهان در كنارتان مىايستد. اگر ايران برخيزد، جهان به حمايت برمىخيزد. خامنهاى مىگويد «اساس قضيه، دفاع از نظام است» و همه بايد در برابر كسانى كه «با اصل نظام مخالفند… . سريع موضع بگيرند». سردمداران «سلطنت مطلقه فقيه»، شما را با فرافكنى، اخلالگر و خرابكار و اراذل و اوباش مىخوانند. شركا و همدستان ديرين از «اغتشاش» و «حركات كور» كه در انقلاب ضدسلطنتى كاملاًًًً حلال و به‌جا مى‌دانستند، پرهيز مى‌دهند. اما شما، دلير و بى‌باك، با خون پاكتان، در صفوف پرنور و پرشور، زنگهاى پايان ديكتاتورى دينى را به‌صدا درآورديد و به بهترين صورت پاسخ داديد: آن خس و خاشاک تويى پست‌تر از خاک تويى شور منم نور منم عاشق رنجور منم زور تويى، کور تويى هاله بىنور تويى دلير بىباک منم مالک اين خاک منم مرگ مرگ تا پيروزى مرگ بر ديکتاتور آرى، اكنون شما زن و مرد جنگيد و، تا رژيم ولايت فقيه هست، در هر كوى و برزن برمى‌خيزيد و برمى‌خروشيد. هم‌چنان‌كه رئيسجمهور برگزيده مقاومت اعلام كرده است، بايد قويا از ابطال انتخابات اين رژيم استقبال نمود. انتخابات آزاد بايد تحت نظر ملل متحد، بر اساس اصل حاكميت مردم، صورت بگيرد. لازمه انتخابات آزاد و حاكميت مردم ايران، هم‌چنان‌كه شوراى ملى مقاومت از سال 1360 اعلام كرده‌است، ابطال و انحلال كليه نهادهاى ارتجاعى و در رأس همه آنها ولايت فقيه، سپاه پاسداران، بسيج ضدمردمى و اطلاعات بدنام آخوندى است. شوراى ملى مقاومت ايران در اسفند1360 در ماده چهارم سند «وظايف مبرم دولت موقت» موارد زير را خواسته عموم مردم ايران و لازمه يك جمهورى آزاد و دموكراتيك شناخت: «خلع سلاح و انحلال كليه نهادهاى ارتجاعى و دستگاههاى سركوب، جاسوسى، تفتيش عقايد و سانسور رژيم خمينى اعم از: به اصطلاح دادگاهها و دادسراهاى انقلاب اسلامى، محاكم شرع، دواير سياسى- ايدئولوژيك، كميته‌ها، پاسداران، انجمنهاى به اصطلاح اسلامى، بسيج ضدمردمى، شوراى انقلاب فرهنگى، جهاد دانشگاهى، امور تربيتى و نهادهاى سركوبگر ضددهقانى و ضدكارگرى» صدايتان عليه ديكتاتورى هر چه بلندتر! فريادتان براى آزادى هر چه كوبندهتر! مشتهايتان گره كردهتر و گامهايتان هر چه استوارتر! هم‌چون زنان اشرفنگين و مردان اشرفنشان، كوهها بجنبند اما شما از جاى خود براى آزادى خلق در زنجيرتان تكان نخوريد! به هموطنانمان در خارج از كشور نيز براى حمايت از شما و اشرفيان در تظاهرات و تحصنهاى 5ماهه صميمانه درود مىفرستم. باشد كه در 30خرداد، روز شهيدان و زندانيان سياسى، براى شما و براى آزادى، با مريم و در كنار مريم، قاصدان و پيام آوران همه ما و خلق ما باشند. رود خروشان خون شهيدان در پرتو مهر تابان مقاومت و آزادى ايران ضامن پيروزى محتوم خلق ماست
پيام ويدويى رهبر مقاومت:
نسخه آماده چاپ

۱۳۸۸ خرداد ۲۷, چهارشنبه

نترسید، نترسید، ما همه با هم هستیم

زینت میرهاشمی

دو شنبه شب (25 خرداد)، در حالی که مزدوران بسیجی به روی مردم رگبار بستند، زنان و مردان فریاد می زدند، نترسید نترسید ما همه با هم هستیم. روز سه شنبه صدها هزار نفر از مردم دست به راهپیمایی زدند. ولی فقیه روز سه شنبه بی شرمانه جوانانی که بی باکانه سینه هایشان را در مقابل مزدوران سپر می کنند را عده ای آشوبگر خطاب کرد. گماشته او قبلا مردم را «خس و خاشاک» خطاب کرده بود. لشکر ضد شورش سپاه پاسداران در بیانیه خود در حمایت از راهپیمایی طرفدران احمدی نژاد، مردم را «خناسان» اعلام کرد.

در مقابل کارکنان و پرستاران بیمارستان «رسول اکرم» محلی که 8 نفر از تظاهرکنندگان شهید شده بودند، دست به اعتراض و راهپیمایی زدند. آنها تنفر عمیق خود را به این جنایتها نشان دادند.

ولی فقیه و گماشته اش احمدی نژاد، به خوبی می دانند که جنبش عظیم مردمی که در خیابانها به راه افتاده است خواهان تغییر دمکراتیک در ایران است. حرفهای خامنه ای و احمدی نژاد، توهینی به خواست و اراده مردم است.

خود را شریک غم خانواده های جانباختگان روزهای اخیر و نیز دانشجویان کوی دانشگاه می دانیم و خواستار آزادی همه دستگیرشدگان و نیز زندانیان سیاسی هستیم.

مريم رجوى خواستار همبستگى عمومى در حمايت از خانواده شهيدان و زندانيان سياسى گرديد 9:12:03 AM 1388/3/27
مريم رجوي رئيس جمهور برگزيده مقاومت مريم رجوي رئيس جمهور برگزيده مقاومت
رئيسجمهور برگزيده مقاومت با بزرگداشت شهيدان ملت ايران خواستار همبستگى عمومى در حمايت از خانواده شهيدان و هزاران تن زندانيان سياسى گرديد كه اخيراً دستگير شدهاند. 900تن از دستگيرشدگان به اوين منتقل شده و 350تن از آنها در سلولهاى انفرادى و قرنطينه اوينبهسر مىبرند و سايرين به بند 240 منتقل شدهاند. تعداد ديگرى از بازداشت شدگان به خانههاى امن وزارت اطلاعات فرستاده شدند. تاكنون بيش از 120تن از استادان دانشگاهها در اعتراض به كشتار و تهاجم وحشيانه به دانشجويان استعفا داده و در دانشگاه تهران به دانشجويان متحصن پيوستند. رئيسجمهور برگزيده مقاومت خواستار ابطال انتخابات رژيم آخوندى وبرگزارى انتخابات آزاد تحت نظر ملل متحدبر اساس اصل حاكميت مردم و نفى حاكميت و ولايت آخوندها گرديد. از سوى ديگر با اوج گرفتن انقلاب دموكراتيك مردم ايران و به صحنه آمدن دليران اشرف نشان و توده‌هاى ميليونى مردم ايران، برخى رسانههاى غربى با تعجب از اينكه تا 10روز پيش در ايران چيزى نديده بودند، خاطرنشان مىكنند كه ضمن 10روز گذشته اين كشور كاملاًًًًً زير و رو شده و صحنهها كاملاًًًًً بىسابقه است. دولتهاى غربى نيز يكى پس از ديگرى به محكوم كردن تقلبات و سركوبگرى رژيم آخوندى مىپردازند و انتخابات آنرا به زيرعلامت سؤال ميكشند. روز گذشته هموطنانمان در اروپا و آمريكا در شهرهاى پاريس، لاهه، هامبورگ، برلين، تورنهايم، اسلو، يوتوبورى، استكهلم، واشينگتن و لندن با برانگيختگى بسيار و غرور ملى به همبستگى و حمايت از قيام مردم ايران و جوانان مبارز و مجاهد ميهن به تظاهرات پرداختند تا صداى ملت ايران هر چه بيشتر به گوش جهانىان برسد.
خانم مريم رجوى رئيسجمهور برگزيده مقاومت ممانعت رژيم ضدبشرى آخوندى از دادن پوشش خبرى به تظاهرات مخالفان و معترضان از سوى خبرنگاران خارجى را زمينهساز تشديد سركوب خيزش عموم مردم توصيف كرد و گفت در حاليكه صحنههاى آتش گشودن به روى تظاهر كنندگان و بهشهادت رساندن آنها و ضرب و شتم جوانانى كه تنها خواستشان آزادى است، خشم و نفرت جهانىان را برانگيخته است، رژيم آخوندى در صدد است به دور از چشم خبرنگاران و دوربينهاى خارجى، اين سركوب وحشيانه را شدت بخشد. رييس جمهور مقاومت ايران گفت اين تشبثات جنايتكارانه و سركوبگرانه قادر نخواهد بود رژيم خونريز ايران را از خشم و نفرت عموم مردم ايران كه در قيام روزهاى اخير بارز شد، نجات دهد. در همين حال، درى نجف آبادى، دادستان كل رژيم به خط و نشان كشيدن براى تظاهر كنندگان پرداخت و گفت «با هرگونه اقدامهاى خلاف قانون و مخل امنيت عمومى برخورد خواهد شد» و «با هرگونه اغتشاشى، اختلالى، بىنظمى، اقدامهاى برخلا ف امنيت عمومى، مصالح عمومى، منافع ملى بايد برخورد و مقابله بشود».

۱۳۸۸ خرداد ۲۶, سه‌شنبه

به خون کشیدن دانشجویان و مردم توسط نیروهای سرکوبی

زینت میرهاشمی

بار دیگر جنبش دانشجویی، در مبارزه علیه استبداد و در دفاع از آزادی، با خون جوانان رنگین شد. یکشنبه شب گماشتگان و مزدوران ولی فقیه با یورش وحشیانه به کوی دانشگاه تهران و با به راه انداختن حمام خون، 5 نفر از دانشجویان را کشته و تعداد زیادی را زخمی نمودند. اسامی دانشجویانی که در این حمله وحشیانه جان باختند عبارت است از: خانمها، مینا احترامی و فاطمه براتی و آقایان کسری شرفی، کامبیز شعاعی و محسن ایمانی.

روز دوشنبه شرکت کنندگان در تظاهرات مسالمت آمیز علیه تقلب آشکار در انتخابات قلابی مورد حمله مسلحانه مزدوران رژیم قرار گرفتند. بر اساس گزارش رسانه های غربی، یک نفر کشته و تعداد زیادی زخمی شدند.

شهادت این آزادیخواهان را به خانواده آنان و به مردم ایران تسلیت می گوییم.

دانشجویان معترض در دانشگاههای شیراز و اصفهان مورد هجوم لباس شخصیهای رژیم قرار گرفته اند.

سرکوبی و کشتار تظاهرات مردم محکوم است. ولی فقیه و مسئولان رژیم به شمول گماشته وی در مقام ریاست جمهوری باید محاکمه شوند. انتخابات آزاد و دموکراتیک با شرکت همه نیروهای سیاسی و با نظارت نهادهای ذیصلاح بین المللی گامهایی به سمت یک تغییر مردمی و دموکراتیک خواهد بود.

پيام رهبر مقاومت به جوانان مجاهد و مبازر و نيروهاى انقلاب دموكراتيك مردم ايران 12:51:51 PM 1388/3/25
مسعود رجوي رهبر مقاومت ايران مسعود رجوي رهبر مقاومت ايران
رهبر مقاومت طى پيامى به جوانان مجاهد ومبارز و نيروهاى انقلاب دموكراتيك مردم ايران در سراسر ميهن با درود به شهيدان و دانشجويان مجروح و مصدوم به‌ويژه دانشجويان متحصن در دانشگاه تهران خاطرنشان كرد: مقاومت قهرمانانه و اشرف نشان خود را به هر قيمت ادامه بدهيد. زمان برخاستن عليه امالفساد كه همانا رژيم ولايت فقيه، غاصب و دزد بزرگ حاكميت مردم ايران فرا رسيده است. مدافعان رژيم ولايت فقيه، با هر رنگ و لعاب و با هر شعر و شعارى كه باشند، خيانت پيشگانى كه شركاء و دم و دنبالچههاى همين رژيم نامشروع مىباشند. ديكتاتورى ارتجاعى ولايت فقيه بدون پشتيبانيهاى همه جانبه استعمارى نمىتوانست تا بحال بر اريكه قدرت باقى بماند. در قيام تيرماه 1378 هم به چشم ديدند كه آخوند شياد خيانت پيشه خاتمى چگونه از پشت به دانشجويان خنجر زد و به دامن ولىفقيه ارتجاع خزيد. از شعار آزادى، از سرنگونى رژيم آخوندى و از مرگ بر ديكتاتور، دست بر نداريد. وقتى كه قيام اجتماعى و مردمى مىشود، دشمن ضدبشرى هيچ غلطى نمىتواند بكند. اكنون دنيا به چشم مىبينيد كه انتخابات رژيم آخوندى و باندهاى درونى آن، تنها يك فرصت براى بيرون ريختن خشم مقدس مردم ايران عليه تماميت رژيم دجال و ضدبشرى ولايت فقيه بوده است. انتخاب خلق قهرمان و در زنجيرمان يكى بيش نيست: آزادى و سرنگونى رژيم پليد آخوندى مسعود رجوى 25خرداد1388 سالروز شهادت مجاهد كبير رضا رضايى

۱۳۸۸ خرداد ۲۵, دوشنبه

نگرانى محافل سياسى جهان، نسبت به سركوب مردم بپاخاسته 10:55:56 PM 1388/3/24

جوزف بايدن جوزف بايدن
محافل سياسى و مقامهاى كشورهاى جهان اعتراضهاى گسترده در سراسر ايران را مورد توجه قرار دادند و نسبت به سركوب مردم ابراز نگرانى كردند. جوزف بايدن، معاون رئيسجمهور آمريكا، اعلام كرد: «ترديد بسيار زيادى درباره نتايج انتخابات رژيم ايران كه احمدى‌نژاد بهعنوان نفر پيروز اعلام شده وجود دارد». وى در مصاحبه تلويزيون NBC تأكيد كرد آمريكا نتايج انتخابات رژيم ايران را تجزيه و تحليل خواهد كرد. «كاخ سفيد روز شنبه گفت آمريكا در حال بررسى گزارشها در مورد تخلفها در انتخابات رياست‌جمهورى ايران است».

ابراز ترديد جوزف بايدن از نتايج انتخابات آخوندها 3:20:12 AM 1388/3/25

جوزف بايدن جوزف بايدن
جوزف بايدن، معاون رئيسجمهور آمريكا، نسبت به نتايج انتخابات رياست جمهورى رژيم، ابراز ترديد كرد. وى در پاسخ به اين سؤال تلويزيون بىبىسى كه ”آيا او احمدىنژاد را بهعنوان برنده اين انتخابات مىبيند“، گفت: ”ما همه جزييات را نمىدانيم. مطمئنا، به نظر مىرسد شيوهاى كه آنها مردم را سركوب مىكنند، و شيوهاى كه با مردم رفتار مىكنند، ترديدهايى را در اين مورد برمى انگيزد. من فكر نمىكنم كه ما در موقعيتى باشيم كه بگوييم اين قابل انتظار نبوده…“.

عکس هایی از اعتراضات خیابانی علیه تقلب انتخاباتی - سری یک

عکس هایی از اعتراضات خیابانی علیه تقلب گسترده در انتخابات - سری دو

اطلاعیه سازمان چریکهای فدایی خلق ایران:

پیش به سوی یک انتخابات آزاد، دمکراتیک و عادلانه

فراسوی خبر... 25 خرداد

خشونت رژیم علیه مردم علامت ضعف است

لیلا جدیدی

روزنامه ایندپندنت در صفحه اول خود، جنایت و خشونت جمهوری اسلامی را با چاپ تصویر یک جوان معترض ایرانی و تیتر "ترور در تهران" به نمایش گذاشته است. مردم ایران به پا خواسته اند و اراده خود را برای تعیین سرنوشت خویش و کسب آزادی و عدالت در برابر چشم جهانیان قرار داده اند.

بنا بر گزارشهای عینی و مستقیم که لحظه به لحظه از نقاط مختلف کشور به ویژه از تهران به دست می رسد، حکومت ولایت فقیه به طور وحشیانه ای به مردم حمله ور شده است و مزدوران با باتوم و چماق به جان آنها افتاده اند. همچنین خبرها از باز گذاشتن دست سپاه پاسداران برای تیراندازی به سوی مردم حکایت می کند. با این حال، مردم در خیابانها، مراکز مهم شهر و از بام خانه خود، فریاد "دولت تقلب می کند، رهبر حمایت می کند"، "مرگ بر رهبر" و "مرگ بر دیکتاتور" سر داده اند. دانشگاه ها تعطیل و اداره ها زودتر از موقع بسته شده اند. مغازه ها و فروشگاه ها از ساعت 7 شب تعطیل کرده اند. حکومت با فیلتر گذاری سایتها، قطع تلفنهای همراه، اخراج خبرنگاران و شکستن دوربین آنها و غیره تلاش می کند ارتباط مردم ایران را با یکدیگر و جهان خارج ناممکن کند.

در همین حال احمدی نژاد که هیچ آبرویی در میان مردم ندارد، در میان عربده مزدورانی که از سراسر کشور برای دلگرمی نیروهای روحیه از دست داده حکومت در تهران جمع آوری شده اند، ریاست تقلبی خود را جشن گرفته و منفعلانه سیل عظیم مردم در خیابانها و خیزش مردمی را به عوامل خارجی نسبت می دهد.

صف بندی سیاهی و تباهی از یک سو و عشق به آزادی و عدالت از سوی دیگر در برابر هم آنچنان سیاه و سفید شده است که دیگر هیچکس نمی تواند منکر آن شود یا برکنار بماند. آنچه اکنون روی می دهد، در خیابان یکطرفه ای در جریان است که جمهوری اسلامی را به سوی نیستی و سرنگونی می کشاند. خامنه ای و رژیم منفور جمهوری اسلامی نه راه پس دارد و نه راه پیش زیرا هر دو راه به تلاشی و تباهی ختم می شود. از همین رو حکومت شانس خود را در سرکوب بیشتر آزمایش می کند؛ این رسم دیکتاتورهای حقیر و درمانده است. اما جنبش مردم ایران تا سرنگونی رژیم ولایت فقیه به پیش خواهد رفت زیرا مردم با مشاهده ضعف و حقارت رژیم که نماد آن استفاده از ابزار زور است، به تواناییهای خود بیشتر پی می برند.

دفتر آقای موسوی از حکومت درخواست اجازه تظاهرات آرام در روز دوشنبه را کرده است. او باید اعلام کند که دوشنبه یا هر روز دیگری، اعمال خشونت علیه مردم محکوم است و کسانی که آن را رهبری یا اجرا می کنند، باید محاکمه و مجازات شوند.

رئيسجمهور برگزيده مقاومت:
اكنون نوبت ملت ايران است تا رأى خود را نسبت به اين رژيم در انظار جهانيان ابراز كند 12:54:16 PM 1388/3/24
مريم رجوي رئيس جمهور برگزيده مقاومت ايران مريم رجوي رئيس جمهور برگزيده مقاومت ايران
رئيسجمهور برگزيده مقاومت خانم مريم رجوى با درود به جوانان و هموطنانبهپاخاسته در شهرهاى مختلف ميهن، كه خشم مقدس خود را از رژيم نامشروع آخوندى و شعبده انتخاباتى آن به نمايش گذاشتند، گفت: اكنون نوبت ملت ايران و فرزندان و جوانان اشرف نشان آن است تا از هر كوى و برزن رأى مردم ايران زمين را نسبت به اين رژيم در انظار جهانيان ابراز كنند. با شعار: ملت ايران زمين، ديكتاتورو بزن زمين آرى اين است شعار ملت ايران كه خواهان زمين زدن رژيم آخوندى و خواهان آزادى و حاكميت مردم به جاى حاكميت و سلطنت مطلقه آخوندى هستند.

۱۳۸۸ خرداد ۲۴, یکشنبه

اعلام جنگ باند رُسوای خامنه ای علیه شُعور، حیثیت و حُقوق مردُم ایران

منصور امان

در همان حال که مشاطه گران نمایش انتخابات به سوراخ پناه برده اند و مردُم را در عمل به سکوت و تسلیم در برابر اراده "مقام مُعظم" فرا می خوانند، سیل خروشان مردُم ابتکار عمل را به دست گرفته تا نشان دهد که تحقیر گُستاخانه خود از سوی باند رُسوای ولی فقیه را برنمی تابد.

چشم بندی ناشیانه و بلاهت آمیز گُماشتگان آیت الله خامنه ای در باز کردن جعبه مارگیری و رنگ آمیزی یک گُماشته زنگار گرفته با لاک و روغن 62 درصد آرا به عُنوان رییس جمهور، با واکُنش خشمگین و به حق خیل گُسترده مردُم روبرو شُده است. در نخُستین واکُنش، ده ها هزار نفر در تهران به اعلام جنگ رهبر جمهوری اسلامی علیه شُعور، حیثیت و حُقوق خود پاسُخ داده و با شُعار "مرگ بر دیکتاتور" به خیابانها سرازیر شُدند.

تبریز، مشهد، اصفهان، کرمان، شیراز، سنندج و هر نُقطه دیگری در کشور که به چرک دامن انتخابات آقای خامنه ای و باند نظامی – امنیتی وی آلوده شُده باشد، صحنه های بعدی مُبارزه جویی مردُمی هستند که ریخته شُدن فُضولات اندرونی ولی فقیه در پُشت در خانه ی خود با بسته بندی "مُشارکت" و "رای گیری" را بی گُمان بر خویش روا نمی دانند.

دُرفشانی انتخاباتی "رهبر" در روز شنبه برای مُهر کردن کاریکاتوری که گُماشتگانش در وزارت کشور و ستاد انتخابات کشیده اند، نقش محوری او در "مُهندسی انتخابات" را از پُشت پرده به جلوی صحنه آورده است. اگر چه لازم نیست لوطی معرکه برای شناخته شُدن تابلو به گردن آویخته باشد اما رجزخوانی او حداقل این سود را دارد که باندهای رقیب را از پنهان شُدن در پس "عدم اطلاع آقا" یا "برخلاف دستور مقام رهبری" محروم می کُند و آنان از این لحظه به بعد دیگر نمی توانند برای توجیه هم ادایی، شکلک نوچه های او را اینگونه چهره خوانی کُنند.

صفها روشن است و در میانه نه برای مُتقلبهای انتخاباتی و نه برای کلاشهای سیاسی جایی باقی مانده. آقای خامنه ای انتخاب خود را کرده است، آنها که روز پیش به خیابانها آمدند و در روزهای آینده به شُمار بیشتر می آیند نیز همینطور!

اطلاعيه شوراى ملى مقاومت ايران
درگيرى و تظاهرات اعتراضى هزاران تن از مردم تهران در اعتراض به انتخابات قلابى آخوندها 12:49:54 PM 1388/3/23
تظاهرات گسترده مردم تهران تظاهرات گسترده مردم تهران
رهبر مقاومت به جوانان دلير اشرف نشان و مردم بپاخاسته ميهن كه با خروش ”مرگ بر ديكتاتور“ ، بر شعبده انتخاباتى و رژيم غاصب آخوندى مهر پايان زدند، درود فرستاد و تمامى مخالفان رژيم و معترضين به كلان تقلبات ولىفقيه ارتجاع را به برخاستن و ايستادگى در سراسر ميهن فراخواند. رهبر مقاومت افزود: بار ديگر صحت سياستها و خطوط مقاومت ايران در برابر رژيم خمينى به اثبات رسيد و ثابت شد كه چشم دوختن به هرگونه تغيير و تحول و اصلاح، حتى بهاندازه يك دانه ارزن، در رژيمى كه رسماًًًًًًً در قانون اساسى خود حاكميت مردم را با ولايت و حاكميت مطلقه آخوند جايگزين كرده است، سرابى بيش نيست. چنين رژيمى را فقط بايد سرنگون كرد و با راهحل دموكراتيك مريم، با حاكميت مردم جايگزين كرد.
در حالى كه مخاصمات باندهاى درونى رژيم آخوندى و جنگ و جدال آنها بر سر نمايش انتخابات بالا گرفته است، هزاران تن از مردم تهران به ويژه جوانان در اعتراض به انتخابات نامشروع و تقلبهاى كلان اين رژيم، در مناطق مختلف شهر از جمله خيابان فاطمى، خيابان و ميدان ولى عصر و ميدان ونك، خيابان شريعتى، خيابان تخت طاووس، سعادت آباد دست به تظاهرات زدند. تظاهر كنندگان با شعارهاى: «مرگ بر ديكتاتور»، «نصرمن اله و فتح قريب، مرگ بر اين دولت مردم فريب»، «اى ملت باغيرت حمايت حمايت»، «توپ، تانك، بسيجى ديگر اثر ندارد»… خواستار سرنگونى تماميت رژيم آخوندى با همه باندها و جناحهاى آن شدند. مزدوران نيروى انتظامى و نيروهاى ويژه ضد شورش در نقاط مختلف شهر به مخالفان و معترضان به نظام آخوندى و كلان تقلبات آن، يورش برده و با چماق و باتون و گاز اشك آور و گاز فلفل آنان را مورد حمله قرار دادهاند جوانان نيز در بسيارى از نقاط با پرتاب سنگ به مقابله با مزدوران مىپردازند. در جريان درگيرى تظاهر كنندگان با نيروهاى سركوبگر، شمار زيادى از اتوبوسهاى دولتى و موتورسيكلتهاى نيروهاى سركوبگر و چندين بانك و ساختمان دولتى به آتش كشيده شد. شمارى از تظاهر كنندگان دستگير شدند.
صادق محصولى وزير داخله رژيم آخوندى در كنفرانس مطبوعاتى امروز خود گفت: «اين عده كه چنين تجمعاتى را به راه مى‌اندازند، طرفدار هيچ‌يك از اين كانديداها نيستند؛ بلكه مى‌خواهند از مواضع گروهكى خود استفاده كنند در نتيجه نبايد به آنها فرصتى داده شود».
خانم مريم رجوى رئيسجمهور برگزيده مقاومت ايران، جهش در سركوب مخالفان و تصفيه و جراحيهاى گسترده داخلى را از عوارض انتصاب مجدد احمدىنژاد به رياست جمهورى توصيف كرد و خواستار محكوم كردن اين سركوب وحشيانه از سوى مراجع بينالمللى مدافع حقوقبشر شد.
اين تظاهرات در حالى برگزار مىشود كه رژيم آخوندها به منظور ايجاد فضاى رعب و وحشت هزاران تن از مأموران سركوبگر نيروى انتظامى و نيروهاى ضدشورش را در مناطق مختلف كشور به ويژه خيابانهاى منتهى به وزارت كشور مستقر كردهاند.
پاسدار رادان، جانشين فرمانده نيروى انتظامى آخوندها، نيز صبح امروز آشكارا تهديد كرد كه «با هرگونه تجمع غيرمجاز و بدون مجوز… برخورد خواهد كرد». خبرگزارى فارس متعلق به سپاه پاسداران رژيم ضمن انتشار اين خبر، نوشته بود: «نيروى انتظامى با قدرت در ميدان حضور دارد».
دبيرخانه شوراى ملى مقاومت ايران 23خرداد1388 (13ژوئن2009).

۱۳۸۸ خرداد ۲۳, شنبه

این هنوز پایان نمایش نیست

منصور امان

پرده فُکاهه سیب زمینی، خودکار نامریی و سپاه پاسداران که با پیش نمایش ابتکاری "فساد شو" به خوبی ستاره باران نیز گردید، پایین کشیده شُد اما این هنوز به معنای پایان نمایش و از سر گرفتن کاسبی طبق معمول نیست.

نخُست، محصولات فن "مُهندسی انتخابات" برای اینکه به سرنوشت رُسوای سیب زمینیهای گندیده "دولت کریمه" دُچار نشود، می بایست به شتاب بهره برداری شود؛ یک دلشوره ی فهم پذیر که گُسیل هزاران تُفنگچی اونیفورم پوش و لباس شخصی به خیابانها زیر تیتر گویای "مانور اقتدار" در پی تسکین آن برآمده است.

بُلندگوهای رسمی و نیمه رسمی آیت الله خامنه ای پیش تر صحنه جنگ را آرایش کرده و طرف مقابل خود را زیر تابلو "دشمن خارجی، آمریکا و اسراییل، انقلاب مخملی" و جُز آن نشانده اند. بازوی نظامی او، سپاه پاسداران نیز بر همین موج سُر خورده است و پس از آنکه رییس بخش سیاسی آن پنجه های خود را برای "خفه کردن انقلاب مخملی" نشان داد، با صدور یک اطلاعیه تکمیلی "آمادگی برای فداکاری و دفاع همه جانبه از انقلاب، نظام و میهن اسلامی" را خط ونشان کشید.

اگرچه هدف ظاهری اقدامات باند نظامی – امنیتی "آقا" مُچاله کردن رُقبا در قوطی انتخابات است اما نقشه های وی بسی فراتر از سرکوب کسانی همچون آقایان رفسنجانی، کروبی یا موسوی و مُتعلقات را در بر می گیرد که نمک گیر آش سهمیه ای "نظام" هستند و نه می خواهند و نه توانایی آن را دارند که زیر دیگ بزنند.

قداره کشی باند ولی فقیه به دلیل هزینه کمرشکنی است که تشریفات نشاندن برگُزیده شورای نگهبان بر مسند ریاست جمهوری این بار در بر داشته است. آنها مخارج را مُستقیم از کیسه خالی مشروعیت "نظام" و به بهای کنار زدن درپوش "گاو گند" آن و شریک کردن میلیونها "دُشمن" بالقوه در گنده ای که از رهبران و گردانندگان اش بر می خیزد پرداخته اند.

سپس، نمایش انتخابات به آخر نرسیده و نتیجه آن - هر چه که باشد – فینال فُکاهه به شُمار نمی رود. مُجرمین مُچ گرفته شُده و لانه امنی که زیر عُنوان "نظام جمهوری اسلامی" در آن پناه گرفته اند، احترام و ترسی بر نمی انگیزد. آقای خامنه ای، شُرکا و رُقبا به زبان خود اعتراف کرده اند که کُدام دلایل و انگیزه های ناشریف و تبهکارانه آنچه که بر جامعه ایران تحمیل کرده اند را توضیح می دهد. همه تلاش آنها اینک گُریز از نوشته شُدن بخش پایانی سناریو از سوی تماشاچیانی است که آغاز آن را شاهد بوده اند.

اطلاعيه شوراى ملى مقاومت ايران
رئيسجمهور برگزيده مقاومت مريم رجوى:
85درصد مردم ايران انتخابات ديكتاتورى دينى را تحريم كردند 9:53:33 AM 1388/3/23
مريم رجوي رئيس جمهور برگزيده مقاومت ايران مريم رجوي رئيس جمهور برگزيده مقاومت ايران
«نه بزرگ» مردم ايران به رژيم آخوندى، آمادگى اجتماعى و سياسى براى راهحل دموكراتيك جهش در سركوب، جراحى داخلى، تسليح اتمى، تروريسم و جنگافروزى؛ با انتصاب مجدد احمدىنژاد ستاد اجتماعى مجاهدين در داخل كشور اعلام كرد، بر اساس گزارشهاى شاهدان عينى از 25هزار شعبه رأى گيرى در سراسر ايران، به‌رغم دود و دم و جوسازى دجالگرانه رژيم، شمار واقعى شركت كنندگان حدود 5/7ميليون نفر بود و بيش از 85درصد از 51 ميليون و200هزار نفر دارندگان حق رأى، نمايش انتخاباتى را تحريم كردند. حكومت آخوندى كه تاكنون هيچ‌گاه نظارت بينالمللى بر انتخابات تقلبى خود را نپذيرفته است، معمولاً آمار شركت كنندگان را 4 الى 5 برابر بيشتر اعلام مىكند و مقاومت ايران، اين نسبت را بارها در انتخابات پيشين اعلام كرده است. رأى و پايگاه واقعى اين رژيم در جامعه ايران، بيش از 3درصد نيست و بقيه آرا، يا تقلب است يا محصول ارعاب و انواع تهديدها مى‌باشد. مقاومت ايران روز قبل از انتخابات، به نقل از منابع موثق در ستاد انتخابات وزارت كشور آخوندها، دستورالعمل به‌كلى سرّى خامنه‌اى مبنى بر رأى سازى 35ميليونى و بيرون كشيدن احمدىنژاد در مرحله اول از صندوقها، را فاش كرد. پنج روز قبل از انتخابات، گروهى از كارمندان اخراج شده از وزارت كشور با انتشار يك نامه سرگشاده، شمهيى از تقلبات نجومى و تغيير در آرا در ستاد انتخابات کشور را در يك مركز ويژه رقم‌سازى و تقلب به نام «اتاق تجميع آمار»، برملا كردند. آنها با اعلام اينكه در انتخابات گذشته رژيم نيز شاهد انواع تقلبات بودهاند، نوشتند كه در گذشته «از بيم و هراس آينده شغلى خود دم فرو بستيم و ليکن دچار عذاب وجدانى شده‌ايم که هنوز ادامه دارد». آنها افزودند كه يكى از آخوندهاى ارشد رژيم كه سخنران نماز جمعه تهران بوده است، «در جلسه محرمانه اى» با سوءاستفاده از آيات قرآن، خواهان تقلب و «تغيير آرا» گرديد و گفت «بر شما مسئولين انتخابات، هر امرى واجب است» زيرا «حکم شرعى تغيير آرا در انتخابات، صادر شده است». خانم رجوى، تحريم نمايش انتخاباتى از سوى 85درصد از مردم ايران را، «نه بزرگ» مردم ايران به رژيم آخوندى و همه باندهاى رسوا شده آن و بيانگر آمادگى اجتماعى و سياسى براى راهحل دموكراتيك خواند، و آمدن جوانان و مردم به خيابانها را، قبل از هر چيز، براى ابراز مخالفت با رژيمى دانست كه سرانش اذعان مىكنند آنچه از اسرار آنها در مناظرههاى تلويزيونى بيرون ريخت، اثبات همان مطالبى است كه از سه دهه پيش از سوى مقاومت عنوان شده است. رئيسجمهور برگزيده مقاومت، انتصاب مجدد احمدىنژاد به رياست جمهورى را، جهش در سركوب مخالفان، تصفيه و جراحيهاى گسترده داخلى، تلاش مضاعف براى دستيابى به بمب اتمى، صدور تروريسم و بنيادگرايى، صف آرايى و مداخله هرچه بيشتر در عراق، و جنگافروزى در منطقه تفسير كرد. خبرگزارى فارس وابسته به سپاه پاسداران، نتيجه انتخابات و رياست جمهورى دوباره احمدىنژاد را «انقلاب سوم» و آغاز «يك جراحى بزرگ» توصيف كرد. خمينى گروگانگيرى و تسخير سفارت آمريكا را «انقلاب دوم» خوانده بود. رئيسجمهور برگزيده مقاومت افزود: مماشات غرب با فاشيسم مذهبى حاكم بر ايران، نتايجى كاملاً معكوس آنچه براى آن تبليغ مىشد، به بار آورده و از اين‌رو، ادامه مماشات و هرگونه امتياز و انعطاف در برابر چنين رژيمى، از اين پس، به‌طور مضاعف، از نظر مردم ايران محكوم و بيهوده و به زيان صلح و امنيت در منطقه و جهان است. از سوى ديگر، افشاى رسواييهاى درونى و شعلهور شدن جنگ قدرت در درون رژيم، يك ضربه كارى به تماميت رژيم است كه آثار و تبعات آن، رژيم را با بحرانهاى فزاينده، به دوران نزول وارد مىكند. اين، آغاز پايان رژيم ولايت فقيه يعنى فاشيسم منزوى و تك پايه دينى است. دبيرخانه شوراى ملى مقاومت ايران
23خرداد 1388 (13ژوئن2009).

۱۳۸۸ خرداد ۲۲, جمعه

تحریم انتخابات رای به عدم مشروعیت رژیم است

جعفر پویه

رژیم جمهوری اسلامی رژیمی استبدادی است که مذهب پایه و اساس یعنی، ایدیولوژی آن را تشکیل می دهد. بر اساس نظریات اسلامی حکومت از آن خداست و مردم حق دخالت در آن را ندارند. ولی فقیه بر اساس این دیدگاه نماینده خدا بر روی زمین است و از جانب او حکومت را در اختیار دارد. بنابراین، مردم که در این نظریه "امت" نامیده می شوند، وظیفه دارند از ولی فقیه تبعیت کنند. یعنی، ولی فقیه که نماینده خداست، از جانب مردم یا امت به رتق و فتق امور حکومت مشغول است و بندگان وظیفه دارند از او حمایت کنند. چون مردم حق دخالت در حکومت که امری الهی ست را ندارند بنابراین، رای و نظر آنها نه تنها در سرنوشت حکومت بی تاثیر است بلکه، در اصل حقی در این مورد برای مردم وجود ندارد. رای دادن در رژیم جمهوری اسلامی که نظامی ولایت فقیه ای است، حق مردم نیست بلکه، وظیفه آنان است. بی دلیل نیست که ولی فقیه دایم تکرار می کند که رای دادن و حضور در پای صندوقهای رای وظیفه و تکلیف دینی مردم است. این یعنی اینکه او دستور مذهبی یا فتوای حضور در پای صندوق رای را صادر می کند و هر فرد مسلمان که از او تبعیت می کند وظیفه دارد که بنابر تکلیف شرعی در پای صندوق حاضر شده و به درخواست ولی فقیه انجام وظیفه کند. بنابراین رای دادن در رژیم اسلامی برای افراد مسلمان واجب شرعی یا اجباری است و رای ندادن سرپیچی از دستور ولی فقیه و گناه شمرده می شود. به این دلیل است که خامنه ای می گوید رای دادن در هر انتخابات رای به فرد نیست بلکه، رای به نظام ولی فقیه است. انتخاب در رژیم اسلامی برای به عهده گرفتن اختیار حکومت یا بخشی از آن از جانب ولی فقیه صورت می گیرد و مردم تنها به تایید نظر او می پردازند و با این حساب از نظر مذهبی با او بیعت می کنند. به این دلیل ما می گوییم انتخابات در رژیم ولی فقیه یک مضحکه است و با هیچ کدام از معیارهای شناخته شده جامعه متمدن بشری همخوانی ندارد. انتخاب یک یا چند نفر از جانب ولی فقیه برای تصدی یک وظیفه انجام می گیرد و رای دهندگان با بیعت با یکی از منتخبین ولی فقیه، او را بر فرد دیگری ارجح می دانند. به همین دلیل افراد دیگری که در انتخابات صوری رژیم از صندوق بیرون نیامده اند، به مناصب دیگری برگمارده می شوند. رای گیری امروز (آدینه) در ایران یک مضحکه است و آنانی که مردم را تشویق به حضور در چنین نمایشی می کنند، در حمایت از رژیم ولی فقیه و علیه منافع عالی مردم ایران، مرتکب خیانتی بزرگ می شوند. رژیم جمهوری اسلامی تا کنون عده بسیار زیادی از روشنفکران و افراد صاحب صلاحیت و رشید مردم ایران را به قتل رسانده و اکنون با برگزاری نمایش انتخاباتی سعی به مشروعیت سازی دارد تا در جامعه جهانی از آن برای توجیه وجود ضد مردمی خود استفاده کند. رای ندادن یا تحریم در یک انتخابات دموکراتیک به معنی استفاده از حق قانونی خود به عنوان نوعی اعتراض به سیستم تلقی می شود. اما رژیم جمهوری اسلامی و حامیان ضد مردم آن، کسانی که رای نمی دهند و یا تحریم کنندگان را اعتراض کنندگان به سیستم موجود و استفاده کنندگان از حق خود برای اعتراض نمی دانند و آنان را با انگهای متنوعی، ضد انقلاب اسلامی و ضد رژیم می نامند که گناه عدم تبعیت از ولی فقیه را مرتکب شده اند. هم این نشان از غیر دموکراتیک بودن انتخابات رژیم ولی فقیه دارد. باید نمایش مضحک مشروعیت سازی و بیعت با نمایندگان منتخب ولی فقیه را تحریم کرد و با صدای بلند اعتراض خود را به اینگونه نمایشهای مضحک به هر شیوه ممکن به گوش جهانیان رساند. تحریم انتخابات رد خواست ولی فقیه رژیم برای مشروعیت سازی و تقویت جبهه مردم در مقابل جبهه آدمکشان و آزادی ستیزان است. تحریم، عدم رای به انتخابات فرمایشی، عدم مشروعیت سازی برای رژیم تبعیض گر، ضد مردم، ضد آزادی و تروریست پرور را فریاد کنیم.

يران- نمايش انتخابات- اطلاعيه شماره 2 قطع شبكه SMS بخشى از تدابير رژيم آخوندى براى تقلب و راى سازيهاى نجومى 6:07:42 AM 1388/3/22
نه به نمايش انتخابات آخوندها نه به نمايش انتخابات آخوندها
فاشيسم دينى حاكم بر ايران، به منظور زمينهسازى براى تقلب و راى سازيهاى نجومى، از شب گذشته شبكه SMS كشور را قطع كرده است. علاوه بر اين ماموران وزارت كشور، در مقابل حضور نمايندگان كانديداهاى باندهاى رقيب در حوزههاى راى گيرى اشكال تراشى نموده و در بسيارى از حوزههاى از حضور آنها جلوگيرى كردهاند. ستاد انتخابات وزارت كشور هم‌چنين صبح امروز رسماًً اعلام كرد از ورود بازرسان رسمى اداره بازرسى كل كشور به حوزههاى راى گيرى ممانعت بهعمل مىآورد. اينها بخشى از تدابير رژيم آخوندى براى راى سازيهاى نجومى است. روز گذشته مقاومت ايران فاش كرد كه خامنهاى دستور داده است ميزان شركت كنندگان در انتخابات مىبايست حداقل 35 ميليون و بيش از 75 درصد واجدان حق راى اعلام شود. دبيرخانه شوراى ملى مقاومت ايران 22خرداد1388 (12ژوئن 2009).

۱۳۸۸ خرداد ۲۰, چهارشنبه

مركز اطلاع رسانى سومر عراق:
20سازمان بينالمللى محاصره اشرف را محكوم كردند 11:05:27 AM 1388/3/19
سومر سومر
مركز اطلاع رسانى سومر عراق نوشت: 20سازمان سراسرى و بينالمللى از اروپا، امريكا، آفريقا و آسيا بر لغو محاصره ظالمانه اشرف تأكيد كردند و طى نامهاى به كميسر عالى حقوقبشر سازمان ملل متحد خواستار آن شدند كه كميسارياى حقوقبشر از طريق شوراى امنيت سازمان ملل متحد و بر اساس اصل جهانى ” (R to P) آمريكا را موظف سازد كه مسئوليت حفاظت از اشرف را بهعهده بگيرد.

سفير ژاپن در آژانس، جانشين احتمالى البرادعى است 7:44:51 AM 1388/3/20
آژانس بين المللي انرژي اتمي آژانس بين المللي انرژي اتمي
خبرگزارى فرانسه گزارش داد ياكيا آمانو سفير ژاپن در آژانس بينالمللى انرژى اتمى دريك راى گيرى غيرالزام‌آور آزمايشى، برنده اكثريت آرا براى جانشينى محمد البرادعى شد. وى 20 راى از 35 راى ديپلوماتها را كه در اجلاس غيرعلنى شركت كرده بودند به‌دست آورد. سفير آفريقاى جنوبى صمد مينتى (Abdul Samad Minty) 11 راى و لوئيس اچاوارى از اسپانيا 4 راى به‌دست آوردند. خبرگزارى فرانسه افزود: شوراى حكام آژانس بينالمللى انرژى اتمى راى گيرى رسمى براى جانشينى برادعى را در 2 ژوئيه برگزار خواهد كرد….

«محاکمه نظام» در جدال قدرت

زینت میرهاشمی

جدال بین رقیبان در نمایش انتخاباتی، آنچنان گنداب سه دهه چپاولگری و سرکوب را رو آورده که پوشاندن آن را بر فرمانده کشتی ورشکسته حکومت دچار مشکل کرده است. خصلت شریک بودن همه کاندیداها در سه دهه غارت و سرکوبگری، و نیز التهاب جامعه برای تغییر و تحولاتی رادیکال، به این جدالها، شکلی افشاگرانه بخشیده است.

بر بستر این جدالها، بدون شک، جنبشهای مردمی هر چه بیشتر رو به جلو خواهد رفت. هر جریانی بخواهد از کشاکش قدرت، از هیبت ترسناک یکی، به دیگری لطافت و مهربانی ببخشد، سه دهه اعمال ننگین این رزیم را تائید کرده است.

آیت الله فاضل لنکرانی عضو جامعه مدرسین خوزه علمیه قم که شب مناظره احمدی نژاد و موسوی تا صبح اشک ریخته است، در رابطه با افشاگریهای بی دنده و ترمز احمدی نژاد به درستی گفت: «این مناظره برگ سیاهی را در تاریخ کشور و انقلاب ثبت کرد و نظام در آن محاکمه شد.» وی گفت:«اسراری که مربوط به نظام بود و افشای آن برای هیچ کس جایز و صحیح نبود مطرح شد. اگر این مناظره درست تحلیل شود نسبتهایی که دشمنان انقلاب در این سی سال علیه نظام می دادند متاسفانه به امام و نظام نسبت داده شد.»

هاشمی رفسنجانی که یکی از محورهای افشاگری احمدی نژاد بود روز سه شنبه 19 خرداد نامه ای تهدیدآمیز به ولی فقیه نوشت و خواستار شکستن سکوت وی شده است. دبیر مجمع تشخیص مصلحت درنامه خود، اظهارات احمدی نژاد را «گفتاری با برنامه ریزی قبلی» دانسته و هدف ان را «تحت الشعاع قرار دادن گزارشهای مستند و مکرر دیوان محاسبات در خصوص مفقودالاثر بودن یک میلیارد دلار و ارتکاب چند هزار تخلف در اجرای بودجه ها» دانست. وی شرایط فعلی را خطرناک دانسته و خواستار مداخله ولی فقیه شده است.

پاسدار احمدی نژاد در همین روز گفت: «می گویند کشور در خطر است، این آقایان بدانند که کشور در خطر نیست بلکه منافع یک عده پر خور و زورگو در خطر افتاده است.»

سکانداران کشتی سوراخ شده حکومت، در حفظ نظام شریکند و جدالهای موجود در این ماراتن انتخاباتی جدی است اما ماهیت آن ربطی به منافع مردم ندارد. خواستهای کارگران و زحمتکشان در هیچ کدام از برنامه های کاندیداها اگر اسمش را بشود «برنامه» گذاشت وجود ندارد. بر همین سنگ پایه، دفاع از خواستهای مردمی و حقوق کارگران و زحمتکشان و برای رسیدن به توسعه ای دموکراتیک، صلح، دموکراسی و عدالت اجتماعی به تمامیت این رژیم باید «نه» گفت و در این نمایش انتخاباتی شرکت نکرد.